Contact Car configurator

Huracán STO

Based on a true story

Vermogen 470 kW/640 pk bij 8.000 tpm
Max. snelheid 310 km/h
0-100 km/h 3,0 s
Vermogen 470 kW/640 pk bij 8.000 tpm
Max. snelheid 310 km/h
0-100 km/h 3,0 s
Augmented reality

Scan de QR-code met uw smartphone en start de Lamborghini Augmented Reality-ervaring.

QR Code AR See in Augmented Reality 
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

De Huracán STO is een gefocuste supersportwagen en biedt alle gevoel en technologie van een echte racewagen in een straatversie.
Lamborghini’s jarenlange autosportknowhow, in combinatie met een indrukwekkende historie, is geconcentreerd in de nieuwe Huracán STO. De extreme aerodynamica, de rijdynamiek op het circuit, de lichtgewicht details en de best presterende V10-motor ooit komen samen, klaar om alle emoties van het circuit in uw dagelijks leven te ontketenen.

Exterieur

De combinatie van een lichtgewicht constructie en een functioneel ontwerp zorgt voor pure dynamiek. Hoewel de vormen doen denken aan de Huracán Super Trofeo EVO, heeft de Huracán STO een volledig herzien design dat de aerodynamica van het voertuig optimaliseert, terwijl in meer dan 75 procent van de carrosseriepanelen koolstofvezel wordt gebruikt. Met name de Cofango – een speciaal ontworpen carrosseriecomponent die de voorklep en de spatborden bevat – optimaliseert de aerodynamische prestaties aan de voorkant en bespaart tegelijkertijd gewicht.
Het effect is een directe race-ervaring.

Exterieur

De combinatie van een lichtgewicht constructie en een functioneel ontwerp zorgt voor pure dynamiek. Hoewel de vormen doen denken aan de Huracán Super Trofeo EVO, heeft de Huracán STO een volledig herzien design dat de aerodynamica van het voertuig optimaliseert, terwijl in meer dan 75 procent van de carrosseriepanelen koolstofvezel wordt gebruikt. Met name de Cofango – een speciaal ontworpen carrosseriecomponent die de voorklep en de spatborden bevat – optimaliseert de aerodynamische prestaties aan de voorkant en bespaart tegelijkertijd gewicht.
Het effect is een directe race-ervaring.

Interieur

Het interieur kenmerkt zich door dezelfde circuit-gerichte benadering, met behulp van lichtgewicht, hoogwaardige materialen, in het bijzonder koolstofvezel. Dit innovatieve en onderscheidende materiaal is te vinden in de portierpanelen, de interieurdetails, de stoelen en de vloermatten en biedt een supersport-look die perfect aansluit bij de fraaie Alcantara® en Carbon Skin®-afwerkingen van de auto voor extra prestatievermogen en een functionele stijl.
Verwijzend naar de Huracán EVO, dragen de interieurdetails van de nieuwe Huracán STO bij aan een algehele gewichtsvermindering ten opzichte van het vorige model. Samen met extra functies zoals een nieuwe bekleding en een titanium rolbeugel met 4-puntsgordels, zorgt het eindresultaat voor de sensatie en het karakter van de autosport, vanaf het moment dat u achter het stuur kruipt.

Interieur

Het interieur kenmerkt zich door dezelfde circuit-gerichte benadering, met behulp van lichtgewicht, hoogwaardige materialen, in het bijzonder koolstofvezel. Dit innovatieve en onderscheidende materiaal is te vinden in de portierpanelen, de interieurdetails, de stoelen en de vloermatten en biedt een supersport-look die perfect aansluit bij de fraaie Alcantara® en Carbon Skin®-afwerkingen van de auto voor extra prestatievermogen en een functionele stijl.
Verwijzend naar de Huracán EVO, dragen de interieurdetails van de nieuwe Huracán STO bij aan een algehele gewichtsvermindering ten opzichte van het vorige model. Samen met extra functies zoals een nieuwe bekleding en een titanium rolbeugel met 4-puntsgordels, zorgt het eindresultaat voor de sensatie en het karakter van de autosport, vanaf het moment dat u achter het stuur kruipt.

VOEL DE MOTOR

Luister naar de best presterende atmosferische V10-motor tot nu toe. De motor levert een vermogen van 640 pk en klinkt als de motor van een echte raceauto. Racekarakter op poleposition.

CENTRO STILE

Een op de autosport geïnspireerd design dat een eerbetoon is aan de Lamborghini-autosportgeschiedenis, gekoppeld aan extreme aerodynamica voor prestaties op podiumniveau.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

VOEL DE MOTOR

Luister naar de best presterende atmosferische V10-motor tot nu toe. De motor levert een vermogen van 640 pk en klinkt als de motor van een echte raceauto. Racekarakter op poleposition.

CENTRO STILE

Een op de autosport geïnspireerd design dat een eerbetoon is aan de Lamborghini-autosportgeschiedenis, gekoppeld aan extreme aerodynamica voor prestaties op podiumniveau.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5,204 cm³
Max. vermogen
470 kW/640 pk bij 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
3,0 s
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
Cilinderinhoud
5,204 cm³
Boring x slag
84.5 x 92.8 mm
Compressieverhouding
12.7:1
Max. vermogen
470 kW/640 pk bij 8.000 tpm
Max. koppel
565 Nm
Emissienorm
Euro 6 - LEV 3
PK/Gewichtsverhouding
2,09 kg/pk
Smering
Dry sump

Transmissie

Type
RWD
Versnellingsbak
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)

Prestaties

Top snelheid
310 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
3,0 s
Acceleratie 0-200 km/u
9,0 s
Remweg 100-0 km/u
30 -110 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Aluminium en kunststof
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Frontsplitter en achterspoiler in koolstofvezel met 3-traps handmatige verstelling

Wielen

Velgen - voor
8,5J x 20
Velgen - achter
11J x 20
Banden - voor
Bridgestone Potenza Sport 245/30 R20
Banden - achter
Bridgestone Potenza Sport 305/30 R20

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Magneto-reologische schokdempers
Stuurbekrachtiging
Elektromechanische stuurbekrachtiging (EPS)

Remsysteem

Remmen
Koolstofvezel-Keramische
Remmen voor
Typ: CCM-R Diameter: 390 Dikte: 34
Remmen achter
Typ: CCM-R Diameter: 360 Dikte: 28

Afmetingen

Wielbasis
2,620 mm
Lengte
4,549 mm
Breedte excl. spiegels
1,945 mm
Breedte incl. spiegels
2,236 mm
Hoogte
1,220 mm
Drooggewicht
1339 kg
Gewicht distributie
%41/59

Verbruik

Gecombineerd
Het definitieve brandstofverbruik en de emissie is afhankelijk van de typegoedkeuringsfase
CO2-uitstoot
Het definitieve brandstofverbruik en de emissie is afhankelijk van de typegoedkeuringsfase

Driving dynamics

AERODYNAMICA Ontdek meer
REMGEVOEL Ontdek meer
LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
RIJMODI Ontdek meer
LAMBORGHINI CONNECTED TELEMETRY (LCT) Ontdek meer

Driving dynamics

AERODYNAMICA

Elke raceauto dient over extreme aerodynamica te beschikken en om dat prestatieniveau te bereiken op de nieuwe straatversie Huracán STO heeft Lamborghini al zijn race-ervaring gebruikt. Aan de voorzijde verdeelt een splitter de luchtstroom om het groundeffect van de auto te verbeteren, terwijl luchtkanalen in de voorklep downforce genereren en louvres de uitgaande luchtstroom verhogen om de druk in de wielkasten te verminderen en de downforce verder te verhogen. Aan de achterzijde verbetert een haaienvin het rijgedrag van de auto, vooral in de bochten, een air scoop houdt de temperatuur aan de achterzijde van het motorcompartiment laag en een diffusor aan de achterzijde zorgt voor de juiste downforce. De achterspoiler zorgt voor de gewenste aerodynamische downforceverhoging en beperkte luchtweerstand, terwijl het gegroefde ontwerp met drie handmatig instelbare posities het racegevoel van de auto verbetert door de bestuurder in staat te stellen de aerodynamische balans aan de voorzijde af te stemmen op de verschillende rijstijlen.

REMGEVOEL

Een van de kenmerken die de Huracán STO onderscheidt, is het state-of-the-art remsysteem. De kern ervan wordt gevormd door de speciale CCMR koolstofvezel-keramische remschijven, ontwikkeld door Brembo en afgeleid van de Formule 1-racesport. De CCMR-schijf wordt zelden toegepast op straatauto’s, maar is hier gecombineerd met circuitbanden, een hogere aerodynamische belasting en een speciaal remkoelsysteem, die allemaal zijn ontworpen om de remprestaties en de consistentie langdurig te optimaliseren. Om het remvertrouwen verder te vergroten is het pedaal iets verlengd om een betere respons te garanderen. Samen zorgen deze elementen voor een opmerkelijk niveau van remconsistentie in alle rijomstandigheden en een exclusief gevoel van veilig rijden.

LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE

Aangezien het design van de nieuwe Huracán STO erop is gericht om een racekarakter te geven aan een straatlegale sportwagen, is het sleutelwoord altijd ‘lichtgewicht’ geweest. Elk onderdeel is zorgvuldig ontwikkeld om de beste raceprestaties te kunnen leveren, met een optimale verhouding tussen gewicht en vermogen. Dit betekende het gebruik van sterke, ultralichte koolstofvezelpanelen en het gebruik van een technologie die is ontwikkeld door de luchtvaartindustrie – ‘sandwich’ – om het gewicht te verminderen. Andere kenmerken zijn de racewagen-achtige Alcantara® bekleding, een 30% lichtere voorruit, nieuwe magnesium wielen, verminderde geluidsisolatie en titanium wielkasten. Al deze oplossingen hebben geleid tot een totale gewichtsbesparing van 43 kg ten opzichte van de Huracán Performante, waardoor de STO lichter en sneller is en een uitgesproken race-ervaring biedt.

MOTOR

Wanneer de motor in de nieuwe Huracán STO tot leven komt, is het autosporterfgoed zowel voelbaar als hoorbaar. Lamborghini heeft bij het design alle kennis toegepast die is opgedaan met de bekende modellen van Squadra Corse, zoals de Huracán ST en de GT3 EVO. Het resultaat is een krachtige, atmosferische 5,2-liter V10-motor met een vermogen van 640 pk (470 kW) bij 8.000 tpm en een maximumkoppel van 565 Nm bij 6.500 tpm. Dit biedt het allerbeste motorvermogen voor circuitraces, dat vervolgens wordt gecombineerd met een fijngevoelige gasrespons. Het prestatieniveau is opvallend: acceleratie van 0 tot 100 km/u in 3,0 seconden, 0 tot 200 km/u in 9,0 seconden en een topsnelheid van 310 km/u. Een onvergetelijke rijervaring die wordt versterkt door het responsieve racegevoel van de motor, de directe afstelling van de pedalen en het scherper wordende motorgeluid bij hoge toerentallen. Dit is pure kracht.

RIJMODI

Om nieuwe prestatieniveaus en de sensatie van het rijden met een echte racewagen te bieden, is Lamborghini Dynamic Steering (LDS) bij de Huracán STO vervangen door een vaste en meer directe stuurverhouding en drie nieuwe opwindende rijmodi: STO, TROFEO en PIOGGIA. STO is ontworpen om een plezierige ervaring te bieden op elke weg en onder alle weersomstandigheden. PIOGGIA is een circuit-modus die is gecreëerd om de prestaties in natte en gladde omstandigheden te verbeteren met de Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) systemen die zijn gekalibreerd om een superieure wegligging te garanderen. En TROFEO is een rijmodus die de prestaties in droge omstandigheden maximaliseert door de precisie en de respons van het voertuig te verbeteren met de LDVI-subsystemen die zijn gekalibreerd om de grip te optimaliseren en de balans van het voertuig neutraal te houden.

LAMBORGHINI CONNECTED TELEMETRY (LCT)

Met Lamborghini Connected Telemetry wordt de rijervaring op het circuit nog leuker. U krijgt nuttige informatie over hoe u uw rijstijl kunt verbeteren en het systeem analyseert de bereikte prestaties in detail met de UNICA-app, waardoor uw smartphone uw persoonlijke race-ingenieur wordt. Het systeem, dat perfect geïntegreerd is in het Lamborghini Infotainment System, registreert en projecteert nuttige informatie tijdens het rijden direct in het instrumentarium en het centrale display. Aan het einde van de rit kunnen de verzamelde gegevens en de video’s die zijn opgenomen door de 2 camera’s die in het voertuig zijn ingebouwd direct worden geanalyseerd op uw smartphone met behulp van de UNICA-app. De nauwkeurigheid van de verzamelde gegevens en de met speciale widgets aangepaste video zorgen voor een diepgaande analyse die gericht is op het verbeteren van uw rijprestaties.

Meer
Driving Dynamics
AERODYNAMICA

AERODYNAMICA

Elke raceauto dient over extreme aerodynamica te beschikken en om dat prestatieniveau te bereiken op de nieuwe straatversie Huracán STO heeft Lamborghini al zijn race-ervaring gebruikt. Aan de voorzijde verdeelt een splitter de luchtstroom om het groundeffect van de auto te verbeteren, terwijl luchtkanalen in de voorklep downforce genereren en louvres de uitgaande luchtstroom verhogen om de druk in de wielkasten te verminderen en de downforce verder te verhogen. Aan de achterzijde verbetert een haaienvin het rijgedrag van de auto, vooral in de bochten, een air scoop houdt de temperatuur aan de achterzijde van het motorcompartiment laag en een diffusor aan de achterzijde zorgt voor de juiste downforce. De achterspoiler zorgt voor de gewenste aerodynamische downforceverhoging en beperkte luchtweerstand, terwijl het gegroefde ontwerp met drie handmatig instelbare posities het racegevoel van de auto verbetert door de bestuurder in staat te stellen de aerodynamische balans aan de voorzijde af te stemmen op de verschillende rijstijlen.

REMGEVOEL

REMGEVOEL

Een van de kenmerken die de Huracán STO onderscheidt, is het state-of-the-art remsysteem. De kern ervan wordt gevormd door de speciale CCMR koolstofvezel-keramische remschijven, ontwikkeld door Brembo en afgeleid van de Formule 1-racesport. De CCMR-schijf wordt zelden toegepast op straatauto’s, maar is hier gecombineerd met circuitbanden, een hogere aerodynamische belasting en een speciaal remkoelsysteem, die allemaal zijn ontworpen om de remprestaties en de consistentie langdurig te optimaliseren. Om het remvertrouwen verder te vergroten is het pedaal iets verlengd om een betere respons te garanderen. Samen zorgen deze elementen voor een opmerkelijk niveau van remconsistentie in alle rijomstandigheden en een exclusief gevoel van veilig rijden.

LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE

LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE

Aangezien het design van de nieuwe Huracán STO erop is gericht om een racekarakter te geven aan een straatlegale sportwagen, is het sleutelwoord altijd ‘lichtgewicht’ geweest. Elk onderdeel is zorgvuldig ontwikkeld om de beste raceprestaties te kunnen leveren, met een optimale verhouding tussen gewicht en vermogen. Dit betekende het gebruik van sterke, ultralichte koolstofvezelpanelen en het gebruik van een technologie die is ontwikkeld door de luchtvaartindustrie – ‘sandwich’ – om het gewicht te verminderen. Andere kenmerken zijn de racewagen-achtige Alcantara® bekleding, een 30% lichtere voorruit, nieuwe magnesium wielen, verminderde geluidsisolatie en titanium wielkasten. Al deze oplossingen hebben geleid tot een totale gewichtsbesparing van 43 kg ten opzichte van de Huracán Performante, waardoor de STO lichter en sneller is en een uitgesproken race-ervaring biedt.

MOTOR

MOTOR

Wanneer de motor in de nieuwe Huracán STO tot leven komt, is het autosporterfgoed zowel voelbaar als hoorbaar. Lamborghini heeft bij het design alle kennis toegepast die is opgedaan met de bekende modellen van Squadra Corse, zoals de Huracán ST en de GT3 EVO. Het resultaat is een krachtige, atmosferische 5,2-liter V10-motor met een vermogen van 640 pk (470 kW) bij 8.000 tpm en een maximumkoppel van 565 Nm bij 6.500 tpm. Dit biedt het allerbeste motorvermogen voor circuitraces, dat vervolgens wordt gecombineerd met een fijngevoelige gasrespons. Het prestatieniveau is opvallend: acceleratie van 0 tot 100 km/u in 3,0 seconden, 0 tot 200 km/u in 9,0 seconden en een topsnelheid van 310 km/u. Een onvergetelijke rijervaring die wordt versterkt door het responsieve racegevoel van de motor, de directe afstelling van de pedalen en het scherper wordende motorgeluid bij hoge toerentallen. Dit is pure kracht.

RIJMODI

RIJMODI

Om nieuwe prestatieniveaus en de sensatie van het rijden met een echte racewagen te bieden, is Lamborghini Dynamic Steering (LDS) bij de Huracán STO vervangen door een vaste en meer directe stuurverhouding en drie nieuwe opwindende rijmodi: STO, TROFEO en PIOGGIA. STO is ontworpen om een plezierige ervaring te bieden op elke weg en onder alle weersomstandigheden. PIOGGIA is een circuit-modus die is gecreëerd om de prestaties in natte en gladde omstandigheden te verbeteren met de Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) systemen die zijn gekalibreerd om een superieure wegligging te garanderen. En TROFEO is een rijmodus die de prestaties in droge omstandigheden maximaliseert door de precisie en de respons van het voertuig te verbeteren met de LDVI-subsystemen die zijn gekalibreerd om de grip te optimaliseren en de balans van het voertuig neutraal te houden.

LAMBORGHINI CONNECTED TELEMETRY (LCT)

LAMBORGHINI CONNECTED TELEMETRY (LCT)

Met Lamborghini Connected Telemetry wordt de rijervaring op het circuit nog leuker. U krijgt nuttige informatie over hoe u uw rijstijl kunt verbeteren en het systeem analyseert de bereikte prestaties in detail met de UNICA-app, waardoor uw smartphone uw persoonlijke race-ingenieur wordt. Het systeem, dat perfect geïntegreerd is in het Lamborghini Infotainment System, registreert en projecteert nuttige informatie tijdens het rijden direct in het instrumentarium en het centrale display. Aan het einde van de rit kunnen de verzamelde gegevens en de video’s die zijn opgenomen door de 2 camera’s die in het voertuig zijn ingebouwd direct worden geanalyseerd op uw smartphone met behulp van de UNICA-app. De nauwkeurigheid van de verzamelde gegevens en de met speciale widgets aangepaste video zorgen voor een diepgaande analyse die gericht is op het verbeteren van uw rijprestaties.