Contact Car configurator

Aventador S

The icon reborn

Vermogen 740 pk @ 8.400 tpm
Max. snelheid 350 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Vermogen 740 pk @ 8.400 tpm
Max. snelheid 350 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Een icoon kan niet opnieuw worden uitgevonden, maar wel worden uitgedaagd. Alleen de Aventador kon zichzelf overtreffen. In navolging van Miura, Islero, Countach en Urraco plukt Lamborghini's meest iconische model nu de vruchten van de historische S-modellen en evolueert naar de nieuwe Aventador S. Het exclusieve Lamborghini-design en de nieuwe V12-motor met maar liefst 740 pk worden nu aangevuld met de meest geavanceerde technologie van het gamma, de nieuwe LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva/Lamborghini Active Vehicle Dynamics). Deze combinatie resulteert in een ongeëvenaarde rijervaring voor wie elke dag opnieuw een uitdaging zoekt.

Exterieur

Veranderingen aan het ontwerp hebben het karakter van icoon Aventador verder versterkt. Aventador S blijft het onmiskenbare Lamborghini-DNA vertonen en versterkt zijn mix van dynamiek, verfijning en agressiviteit door middel van nog scherpere, op de natuur en de luchtvaart geïnspireerde, lijnen. Het zeshoekige ontwerp van de nieuwe uitlaten verleent kracht aan de achterkant enhet front, dat doet denken aan een haaievin, houdt het voertuig strak en gracieus op de weg. Het ontwerp van een Lamborghini is echter nooit een doel op zich. Elk oppervlak van de nieuwe Aventador S is bestudeerd om het vermogen te verhogen en de prestaties te verbeteren. Vergeleken met de eerste Aventador zorgen de nieuwe designelementen voor 130% meer frontdownforce, terwijl de nieuwe zijluchtroosters de turbulentie beperken, waardoor de koeling verbetert en de efficiency toeneemt.

Exterieur

Veranderingen aan het ontwerp hebben het karakter van icoon Aventador verder versterkt. Aventador S blijft het onmiskenbare Lamborghini-DNA vertonen en versterkt zijn mix van dynamiek, verfijning en agressiviteit door middel van nog scherpere, op de natuur en de luchtvaart geïnspireerde, lijnen. Het zeshoekige ontwerp van de nieuwe uitlaten verleent kracht aan de achterkant enhet front, dat doet denken aan een haaievin, houdt het voertuig strak en gracieus op de weg. Het ontwerp van een Lamborghini is echter nooit een doel op zich. Elk oppervlak van de nieuwe Aventador S is bestudeerd om het vermogen te verhogen en de prestaties te verbeteren. Vergeleken met de eerste Aventador zorgen de nieuwe designelementen voor 130% meer frontdownforce, terwijl de nieuwe zijluchtroosters de turbulentie beperken, waardoor de koeling verbetert en de efficiency toeneemt.

Interieur

Het interieur van de nieuwe Aventador S weerspiegelt zijn unieke karakter: een supersnelle auto voorzien van geavanceerde technologie die tegelijkertijd heel veel luxe biedt. De gebruikte materialen zijn van de hoogste kwaliteit en de mogelijkheden zijn legio, zoals bijvoorbeeld de nieuwe S-configuratie, een eerbetoon aan de naam van het voertuig. Er kan bovendien worden gekozen voor het innovatieve Carbon Skin® en ook kunnen bepaalde delen van de carbon carrosserie onbekleed worden gelaten. Het elegante interieur is in lijn met de uiterst geavanceerde technologie, zoals het instrumentenpaneel met interactief TFT LCD-display met volledig vernieuwde graphics, en de mogelijkheid om het interieur te verfraaien met een ad hoc gecreëerd LED-verlichtingsysteem.

Interieur

Het interieur van de nieuwe Aventador S weerspiegelt zijn unieke karakter: een supersnelle auto voorzien van geavanceerde technologie die tegelijkertijd heel veel luxe biedt. De gebruikte materialen zijn van de hoogste kwaliteit en de mogelijkheden zijn legio, zoals bijvoorbeeld de nieuwe S-configuratie, een eerbetoon aan de naam van het voertuig. Er kan bovendien worden gekozen voor het innovatieve Carbon Skin® en ook kunnen bepaalde delen van de carbon carrosserie onbekleed worden gelaten. Het elegante interieur is in lijn met de uiterst geavanceerde technologie, zoals het instrumentenpaneel met interactief TFT LCD-display met volledig vernieuwde graphics, en de mogelijkheid om het interieur te verfraaien met een ad hoc gecreëerd LED-verlichtingsysteem.

FEEL THE ENGINE

Luister naar de iconische, natuurlijk aangezogen V12 met zijn 740 pk die met een brullend geluid zijn maximale vermogen vrijgeeft en de auto snelheden laat bereiken die de 350 km/u overstijgen.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Ieder deel van de Aventador S is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties. De scherpe belijning is geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. 
 

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Luister naar de iconische, natuurlijk aangezogen V12 met zijn 740 pk die met een brullend geluid zijn maximale vermogen vrijgeeft en de auto snelheden laat bereiken die de 350 km/u overstijgen.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Ieder deel van de Aventador S is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties. De scherpe belijning is geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. 
 

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
6.498 cm³
Max. vermogen
740 pk @ 8.400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties
3D Bekijk
document

Motor

Type
V12, 60°, MPI (Multipunt injectie)
Cilinderinhoud
6.498 cm³
Boring x slag
95 mm x 76,4 mm
Compressieverhouding
11,8:1
Max. vermogen
740 pk @ 8.400 tpm
Max. koppel
690 Nm @ 5.500 tpm
Emissienorm
Euro 6.2
PK/Gewichtsverhouding
2,13 kg/pk
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. IV) met mechanisch werkend zelfblokkerend differentieel achter
Versnellingsbak
7-traps ISR (Independent Shifting Rods)

Prestaties

Top snelheid
350 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Acceleratie 0-200 km/u
8,8 sec
Acceleratie 0-300 km/u
24,2 sec
Remweg 100-0 km/u
31 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Carbonfiber monocoque
Carrosserie
Motorkap, achterste luchtinlaten en spoiler in carbonfiber; andere panelen in aluminium en kunststof
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Elektronisch bediende 3-traps achterspoiler; volledig beklede onderkant

Wielen

Velgen - voor
20'' DIONE velgen van gesmede aluminiumlegering; 9J x 20 ET32.2
Velgen - achter
21'' DIONE velgen van gesmede aluminiumlegering; 13J x 21 ET32.2
Banden - voor
255/30 ZR20
Banden - achter
355/25 ZR21

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Geometrie ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Besturing
Hydraulische stuurbekrachtiging
Stuurbekrachtiging
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) met variabele stuuroverbrengingsverhouding

Remsysteem

Remmen
Carbon keramische remmen met vaste monobloc remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter)
Remmen voor
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 400 mm en een dikte van 38 mm
Remmen achter
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 380 mm en een dikte van 38 mm

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags.
Passieve veiligheid
Specifieke inklapbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)

Afmetingen

Wielbasis
2.700 mm
Lengte
4.797 mm
Breedte excl. spiegels
2.030 mm
Breedte incl. spiegels
2.265 mm
Hoogte
1.136 mm
Drooggewicht
1.575 kg
Gewicht distributie
43 / 57

Verbruik

Gecombineerd
18,8 l/100km
CO2-uitstoot
499 g/km
Emissienorm
Reg. EU 715/2007

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING Ontdek meer
ACTIEVE VIERWIELOPHANGING Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer
RIJMODI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
MONOCOQUE Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING

Voor het eerst in zijn segment biedt de nieuwe Aventador S een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die dynamische prestaties van topniveau biedt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door van een directere naar een indirectere stuuroverbrenging te gaan, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Met dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in tegengestelde richting van de vooras, wat leidt tot een virtuele verkleining van de wielbasis, wat een grotere lichtvoetigheid en ongeëvenaard bochtgedrag betekent. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador S is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie, is het systeem speciaal ontworpen om te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd onder alle omstandigheden.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador S is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Het rijdt sportiever en leuker zonder afbreuk te doen aan veiligheid of rijcomfort. De vierwielaandrijving garandeert uitstekende prestaties bij weinig grip, en net als alle andere actieve systemen van de auto is het systeem reageert het conform de door de bestuurder geselecteerde rijmodus. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, afhankelijk van de gekozen rijmodus en de rijomstandigheden. Bovendien kan Aventador S rekenen op een nieuwe generatie Pirelli P Zero banden. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de Aventador S en zijn ontworpen om de innovatieve actieve systemen van de auto verder te versterken om een uitstekende rijdynamiek te garanderen.

RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT en CORSA) Maar het is de toevoeging van de vierde modus die de Aventador S werkelijk uniek maakt in zijn soort: de EGO-modus. Met deze nieuwe optie kan elke individuele instelling worden aangepast, waardoor de meest persoonlijke rijervaring ooit ontstaat.

MOTOR

De in het midden geplaatste 6,5 l V12-motor met 740 pk bij 8.400 tpm levert een opmerkelijk acceleratievermogen in de hoge toerentallen en een ongelooflijk snelle respons. De geweldige acceleratie - in 2,0 seconden van 0 tot 100 km/u - is slechts een van de kenmerken van de Aventador S ... hij is een echte referentie in het segment van de topauto's.

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de redenen die de Aventador S zo onberispelijk doet rijden. De monocoque voor de Aventador S, vervaardigd in de fabriek van Lamborghini in het Italiaanse Sant'Agata Bolognese, zorgt voor een ongekende gewichtsvermindering terwijl de auto hoog scoort op het gebied van stijfheid.

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenalinepeil van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.

Meer
Driving Dynamics
VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

Voor het eerst in zijn segment biedt de nieuwe Aventador S een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die dynamische prestaties van topniveau biedt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door van een directere naar een indirectere stuuroverbrenging te gaan, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Met dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in tegengestelde richting van de vooras, wat leidt tot een virtuele verkleining van de wielbasis, wat een grotere lichtvoetigheid en ongeëvenaard bochtgedrag betekent. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador S is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie, is het systeem speciaal ontworpen om te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd onder alle omstandigheden.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador S is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Het rijdt sportiever en leuker zonder afbreuk te doen aan veiligheid of rijcomfort. De vierwielaandrijving garandeert uitstekende prestaties bij weinig grip, en net als alle andere actieve systemen van de auto is het systeem reageert het conform de door de bestuurder geselecteerde rijmodus. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, afhankelijk van de gekozen rijmodus en de rijomstandigheden. Bovendien kan Aventador S rekenen op een nieuwe generatie Pirelli P Zero banden. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de Aventador S en zijn ontworpen om de innovatieve actieve systemen van de auto verder te versterken om een uitstekende rijdynamiek te garanderen.

RIJMODI

RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT en CORSA) Maar het is de toevoeging van de vierde modus die de Aventador S werkelijk uniek maakt in zijn soort: de EGO-modus. Met deze nieuwe optie kan elke individuele instelling worden aangepast, waardoor de meest persoonlijke rijervaring ooit ontstaat.

MOTOR

MOTOR

De in het midden geplaatste 6,5 l V12-motor met 740 pk bij 8.400 tpm levert een opmerkelijk acceleratievermogen in de hoge toerentallen en een ongelooflijk snelle respons. De geweldige acceleratie - in 2,0 seconden van 0 tot 100 km/u - is slechts een van de kenmerken van de Aventador S ... hij is een echte referentie in het segment van de topauto's.

MONOCOQUE

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de redenen die de Aventador S zo onberispelijk doet rijden. De monocoque voor de Aventador S, vervaardigd in de fabriek van Lamborghini in het Italiaanse Sant'Agata Bolognese, zorgt voor een ongekende gewichtsvermindering terwijl de auto hoog scoort op het gebied van stijfheid.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenalinepeil van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.