Contact Car configurator

Huracán EVO Spyder

Every day amplified

Vermogen 640 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 3,1 sec
Vermogen 640 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 3,1 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Het besturen van een Spyder is al een sensatie op zich. Met de Huracán Evo Spyder tillen we uw rijervaring naar een nog hoger niveau. Kleur, geur en geluid komen samen in het adembenemende design en de ultralichte materialen.

Het geluid van de 640 pk's die de V10 biedt, klinkt als muziek in de oren. De perfect gestroomlijnde, aerodynamische carrosserie snijdt door de lucht, neemt u mee, tilt u op.

Exterieur

Bij de Evo Spyder verliest de auto met het dak open niet aan stijfheid of aerodynamische kwaliteiten.

Lamborghini's authentieke lijnen en verhoudingen zijn versterkt met elegante aerodynamische oplossingen geheel volgens het tijdloze design van het merk.

Van de voorbumper tot de welvingen in de motorkap, van de luchtinlaten in de skirts tot de uitlaten, alles straalt evolutie uit bij de Evo Spyder. Hij heeft zich aangepast aan de meest geavanceerde technologieën en heeft zijn prachtige, pure belijning behouden.

Exterieur

Bij de Evo Spyder verliest de auto met het dak open niet aan stijfheid of aerodynamische kwaliteiten.

Lamborghini's authentieke lijnen en verhoudingen zijn versterkt met elegante aerodynamische oplossingen geheel volgens het tijdloze design van het merk.

Van de voorbumper tot de welvingen in de motorkap, van de luchtinlaten in de skirts tot de uitlaten, alles straalt evolutie uit bij de Evo Spyder. Hij heeft zich aangepast aan de meest geavanceerde technologieën en heeft zijn prachtige, pure belijning behouden.

Interieur

Het interieur weerspiegelt perfect het evolutionaire design van de Huracán EVO.

De bestuurdersruimte is voorzien van een ultramodern 8,4 inch touchscreen-systeem in de middentunnel, waardoor een tikje van uw vingertop volstaat om de functies van de auto en het entertainmentsysteem te bedienen. Bij de exclusieve interieurafwerking - authentiek Italiaans design - zijn de beste materialen gebruikt: leder, Alcantara en - voor het eerst - Carbon Skin®, een exclusief voor Lamborghini innovatief carbonfiber-materiaal. Deze details maken de ervaring aan boord nog unieker en verfijnder.

Interieur

Het interieur weerspiegelt perfect het evolutionaire design van de Huracán EVO.

De bestuurdersruimte is voorzien van een ultramodern 8,4 inch touchscreen-systeem in de middentunnel, waardoor een tikje van uw vingertop volstaat om de functies van de auto en het entertainmentsysteem te bedienen. Bij de exclusieve interieurafwerking - authentiek Italiaans design - zijn de beste materialen gebruikt: leder, Alcantara en - voor het eerst - Carbon Skin®, een exclusief voor Lamborghini innovatief carbonfiber-materiaal. Deze details maken de ervaring aan boord nog unieker en verfijnder.

FEEL THE ENGINE

Prachtig! Met open dak luisteren naar het woeste gebrul van de natuurlijk aangezogen V10 met zijn 640 pk die de auto in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/u stuwt.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Door de frontsplitter kan er een dubbele luchtstroom onder de auto door en geavanceerde deflectoren zorgen voor perfecte aerodynamica. Een nieuwe , zwevende spoiler in de achterste luchtkanalen zorgt voor maximale aerodynamische efficiency.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Prachtig! Met open dak luisteren naar het woeste gebrul van de natuurlijk aangezogen V10 met zijn 640 pk die de auto in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/u stuwt.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Door de frontsplitter kan er een dubbele luchtstroom onder de auto door en geavanceerde deflectoren zorgen voor perfecte aerodynamica. Een nieuwe , zwevende spoiler in de achterste luchtkanalen zorgt voor maximale aerodynamische efficiency.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5.204 cm³
Max. vermogen
640 pk @ 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
3,1 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10 90° IDS, 40 kleppen
Cilinderinhoud
5.204 cm³
Boring x slag
Ø 84,5 mm x 92,8 mm
Compressieverhouding
12,7 : 1
Max. vermogen
640 pk @ 8.000 tpm
Max. koppel
600 Nm @ 6.500 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
Emissie controle systeem
Katalysatoren met lambdasondes
Koeling systeem
Crossflow water- en oliekoeling met vaste luchtinlaten
Motor management systeem
Bosch MED 17 Master Slave
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
Vierwielaandrijving met elektronisch gestuurde hydraulische meerplatenkoppeling
Versnellingsbak
7-traps LDF (Lamborghini Doppia Frizione) met dubbele koppeling, met karakteristieken conform de geselecteerde rijmodus.
Koppeling
Dubbele plaatkoppeling Ø 187 mm

Prestaties

Top snelheid
325 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
3,1 sec
Acceleratie 0-200 km/u
9,3 sec

Carrosserie en chassis

Chassis
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Buitenste laag van aluminium en composietmateriaal
Dak
Elektrisch bediende soft top
Buitenspiegels
Verwarmde buitenspiegels, elektrisch verstelbaar en inklapbaar
Aerodynamica
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant

Wielen

Velgen - voor
Pirelli P Zero 245/30 R20
Velgen - achter
Pirelli P Zero 305/30 R20
Banden - voor
8,5J x 20 inch
Banden - achter
11J x 20 inch

Besturing en ophanging

Ophanging
Voor- en achterwielophanging van aluminium met dubbele wishbone, elektronisch gestuurd door het Lamborghini Magneto-rheological System
ESC, met ABS en TCS, met verschillende karakteristieken op basis van de gekozen rijmodus
Carrosserie controle
Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) beheert: vierwielbesturing, koppelverdeling, tractiecontrole, vierwielaandrijving
Stuurbekrachtiging
Elektromechanische stuurbekrachtiging en Lamborghini Dynamic Steering (LDS) met variabele stuuroverbrenging. Achterwielbesturing.

Remsysteem

Remmen
Carbon keramische remmen met vaste monobloc remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), CCB-remschijven

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags

Afmetingen

Lengte
4.520 mm
Breedte excl. spiegels
1.933 mm
Breedte incl. spiegels
2.236 mm
Hoogte
1.180 mm
1.668 mm
1.620 mm
Drooggewicht
1.542 kg
Gewicht/kracht ratio
2,40 kg/pk
Gewicht distributie
43/57

Verbruik

Gecombineerd
14,2 l/100 km
CO2-uitstoot
338 g/km
Emissienorm
Verordening (EU) 715/2007

Driving dynamics

LDVI Ontdek meer
HMI Ontdek meer
Aerodynamica Ontdek meer
Motor Ontdek meer
Wielophanging Ontdek meer
Besturing Ontdek meer

Driving dynamics

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO Spyder dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

HMI

De nieuwe mens-machine-interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO Spyder. In de centrale tunnel maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4-inch capacitief, multi-touchscreen. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijassistentie, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

Aerodynamica

Het EVO Spyder-design focust op aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting, vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model, die zorgt voor meer downforce, dus comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

Motor

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en sp0annender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

Wielophanging

De wielophanging van de Huracán EVO Spyder bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

De Huracán EVO Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging zowel off road als op het asfalt, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

Meer
Driving Dynamics
LDVI

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO Spyder dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

HMI

HMI

De nieuwe mens-machine-interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO Spyder. In de centrale tunnel maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4-inch capacitief, multi-touchscreen. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijassistentie, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

Aerodynamica

Aerodynamica

Het EVO Spyder-design focust op aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting, vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model, die zorgt voor meer downforce, dus comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

Motor

Motor

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en sp0annender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

Wielophanging

Wielophanging

De wielophanging van de Huracán EVO Spyder bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

Besturing

De Huracán EVO Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging zowel off road als op het asfalt, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.