Contact Car configurator

Huracán EVO RWD

Rewind to rear-wheel drive

Vermogen 610 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 3,3 sec
Vermogen 610 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 3,3 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Met de doorontwikkelde Lamborghini V10-motor in de Huracán EVO RWD is het puur genieten. Excellent vakmanschap zorgt hier voor een prikkelende ervaring. U heeft als bestuurder meer controle over de auto, bent op een unieke en intieme manier verbonden: Rewind to Rear-Wheel Drive (terug naar achterwielaandrijving) betekent terug naar pure mechanica, de ware essentie van Lamborghini.

Exterieur

Het DNA van het iconische Lamborghini design uit zich in gesofisticeerde aerodynamische oplossingen die zijn geïnspireerd op de neus van een haai. De belijning accentueert de gehele vorm van de auto. De bredere luchtinlaat in het front optimaliseert de aerodynamica en daarmee de efficiency. De kenmerkende Y-vormige en elektrische concept koplampen vormen een aerodynamisch element op de frontsplitter. Aan de achterzijde is een F-Duct spoiler – afkomstig uit de F1– gemonteerd, die door contact met luchtstroom de downforce kan verlagen en samenwerkt met de onderliggende diffusor.

Exterieur

Het DNA van het iconische Lamborghini design uit zich in gesofisticeerde aerodynamische oplossingen die zijn geïnspireerd op de neus van een haai. De belijning accentueert de gehele vorm van de auto. De bredere luchtinlaat in het front optimaliseert de aerodynamica en daarmee de efficiency. De kenmerkende Y-vormige en elektrische concept koplampen vormen een aerodynamisch element op de frontsplitter. Aan de achterzijde is een F-Duct spoiler – afkomstig uit de F1– gemonteerd, die door contact met luchtstroom de downforce kan verlagen en samenwerkt met de onderliggende diffusor.

Interieur

De Huracán EVO RWD vormt een eenheid met zijn bestuurder, zowel fysiek als door interactie met alle zintuigen. Zo is er een 8,4 inch human-machine interface die bestuurder en passagier een geweldige touchscreen ervaring biedt. Bekleding is verkrijgbaar in leer of Alcantara met extra features zoals onze Carbon Skin®, een voor Lamborghini exclusief en innovatief carbonfiber-materiaal dat unieke maar informele luxueuze sfeer creëert.

Interieur

De Huracán EVO RWD vormt een eenheid met zijn bestuurder, zowel fysiek als door interactie met alle zintuigen. Zo is er een 8,4 inch human-machine interface die bestuurder en passagier een geweldige touchscreen ervaring biedt. Bekleding is verkrijgbaar in leer of Alcantara met extra features zoals onze Carbon Skin®, een voor Lamborghini exclusief en innovatief carbonfiber-materiaal dat unieke maar informele luxueuze sfeer creëert.

FEEL THE ENGINE

Luister naar de onmiskenbare natuurlijk aangezogen V10 met 610 pk en laat u meeslepen bij een topsnelheid van 325 km/u.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Gesofisticeerde aerodynamica en het iconische Lamborghini design smelten samen in de lijnen en hoeken van de Huracán EVO RWD die is geïnspireerd op de haai, een wonderlijk ontwerp der natuur.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Luister naar de onmiskenbare natuurlijk aangezogen V10 met 610 pk en laat u meeslepen bij een topsnelheid van 325 km/u.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Gesofisticeerde aerodynamica en het iconische Lamborghini design smelten samen in de lijnen en hoeken van de Huracán EVO RWD die is geïnspireerd op de haai, een wonderlijk ontwerp der natuur.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5,204 cm³
Max. vermogen
610 pk @ 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
3,3 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
Cilinderinhoud
5,204 cm³
Boring x slag
84.5 x 92.8 mm
Compressieverhouding
12.7:1
Max. vermogen
610 pk @ 8.000 tpm
Max. koppel
560 Nm @ 6,500 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
PK/Gewichtsverhouding
2,27 kg/pk
Smering
Dry sump

Transmissie

Type
Elektronisch bestuurde achterwielaandrijving
Versnellingsbak
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)

Prestaties

Top snelheid
325 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
3,3 sec
Acceleratie 0-200 km/u
9,3 sec
Remweg 100-0 km/u
31,9 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Aluminium en kunststof
Buitenspiegels
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Aerodynamica
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant

Wielen

Velgen - voor
19'' ; 8.5J x 19 ET 42
Velgen - achter
19'' ; 11Jx19 ET 40
Banden - voor
245/35 Z R19
Banden - achter
305/35Z R19

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Stuurbekrachtiging
Elektromechanische stuurbekrachtiging (EPS)

Remsysteem

Remmen
Gietijzeren remmen met vaste monoblok remklauwen met 8 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), in aluminium, stalen schijven

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags; knieairbags op bepaalde markten

Afmetingen

Wielbasis
2,620 mm
Lengte
4,520 mm
Breedte excl. spiegels
1,933 mm
Breedte incl. spiegels
2,236 mm
Hoogte
1,165 mm
Drooggewicht
1389 kg
Gewicht distributie
%40/60

Verbruik

Gecombineerd
13,8 l/100km
CO2-uitstoot
330 g/km
Emissienorm
Reg. EU 715/2007

Driving dynamics

HMI Ontdek meer
AERODYNAMICA Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
Ophanging Ontdek meer
Besturing Ontdek meer
Transmissie Ontdek meer
Aandrijving Ontdek meer

Driving dynamics

HMI

De nieuwe human-machine interface van de Huracán EVO RWD is het resultaat van de nieuwste technologische ontwikkelingen. In de middenconsole maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4 inch multi-touchscreen. Met een enkele tik op het scherm controleert u de entertainmentfuncties, real-time verkeersinformatie en de cockpitverlichting die zich – met behulp van ons optionele Ambient Lighting Package – aan de huidige rijmodus aanpast. Deze mate van connectiviteit zagen we nooit eerder in een Huracán.

AERODYNAMICA

Het design van de Huracán EVO RWD is zorgvuldig ontworpen om de aerodynamische efficiëntie in elk opzicht te verbeteren. De frontsplitter is gericht op aerodynamische functionaliteit. Door een gleuf in de frontsplitter voltooit een vleugel twee belangrijke taken: de luchtstroom onder de auto benutten en optimaliseren, en de motor en remmen sneller koelen door een aanzienlijk verbeterde frontale luchtstroom. De herontworpen achterste diffusor verhoogt de geproduceerde verticale downforce nog verder in vergelijking met de vierwielaangedreven variant van de Huracán EVO.

MOTOR

De karakteristieke, natuurlijk aangezogen V10-motor die is afgeleid van de Huracán EVO – de evolutie van de geweldige V10 – behoudt dezelfde fundamentele technologische kenmerken, inclusief het onmiskenbare Lamborghini V10-geluid, de lichtmetalen constructie en de titanium inlaatkleppen.

Ophanging

De Huracán EVO RWD ophanging bestaat uit overlappende vierzijdige elementen die de handling en sportief rijden optimaliseren. De optionele magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele feedback van en controle over het voertuig.

Besturing

De Huracán EVO RWD is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS), dat zich naadloos aanpast aan alle rijstijlen om de ideale hoeveelheid stuurassistentie te bieden op zowel het circuit als de rijweg. Het EPS-systeem wordt ondersteund door het optionele Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken. Dit is hoe het werkt in de Huracán EVO RWD, dankzij de 7-traps Lamborghini Dual Clutch-transmissie (LDF) met 7 versnellingen, die het koppelen en schakelen vrijwel onmiddellijk zo naadloos mogelijk regelt.

Aandrijving

Het doel van de Huracán EVO RWD is meer dan alleen het vermogen over de achterwielen verdelen. Ieder aspect van het ontwerp is gericht op het maximaliseren van de spanning die het rijgedrag van een achterwielaangedreven voertuig biedt. Daarvoor moesten aerodynamische elementen en de carrosserie worden aangepast en werd het P-TCS ontwikkelt, Lamborghini's speciale tractiecontrolesysteem dat prioriteit geeft aan sportief rijden en tegelijkertijd betrouwbare feedback geeft die alleen de Huracán EVO RWD kan leveren.

Meer
Driving Dynamics
HMI

HMI

De nieuwe human-machine interface van de Huracán EVO RWD is het resultaat van de nieuwste technologische ontwikkelingen. In de middenconsole maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4 inch multi-touchscreen. Met een enkele tik op het scherm controleert u de entertainmentfuncties, real-time verkeersinformatie en de cockpitverlichting die zich – met behulp van ons optionele Ambient Lighting Package – aan de huidige rijmodus aanpast. Deze mate van connectiviteit zagen we nooit eerder in een Huracán.

AERODYNAMICA

AERODYNAMICA

Het design van de Huracán EVO RWD is zorgvuldig ontworpen om de aerodynamische efficiëntie in elk opzicht te verbeteren. De frontsplitter is gericht op aerodynamische functionaliteit. Door een gleuf in de frontsplitter voltooit een vleugel twee belangrijke taken: de luchtstroom onder de auto benutten en optimaliseren, en de motor en remmen sneller koelen door een aanzienlijk verbeterde frontale luchtstroom. De herontworpen achterste diffusor verhoogt de geproduceerde verticale downforce nog verder in vergelijking met de vierwielaangedreven variant van de Huracán EVO.

MOTOR

MOTOR

De karakteristieke, natuurlijk aangezogen V10-motor die is afgeleid van de Huracán EVO – de evolutie van de geweldige V10 – behoudt dezelfde fundamentele technologische kenmerken, inclusief het onmiskenbare Lamborghini V10-geluid, de lichtmetalen constructie en de titanium inlaatkleppen.

Ophanging

Ophanging

De Huracán EVO RWD ophanging bestaat uit overlappende vierzijdige elementen die de handling en sportief rijden optimaliseren. De optionele magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele feedback van en controle over het voertuig.

Besturing

Besturing

De Huracán EVO RWD is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS), dat zich naadloos aanpast aan alle rijstijlen om de ideale hoeveelheid stuurassistentie te bieden op zowel het circuit als de rijweg. Het EPS-systeem wordt ondersteund door het optionele Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

Transmissie

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken. Dit is hoe het werkt in de Huracán EVO RWD, dankzij de 7-traps Lamborghini Dual Clutch-transmissie (LDF) met 7 versnellingen, die het koppelen en schakelen vrijwel onmiddellijk zo naadloos mogelijk regelt.

Aandrijving

Aandrijving

Het doel van de Huracán EVO RWD is meer dan alleen het vermogen over de achterwielen verdelen. Ieder aspect van het ontwerp is gericht op het maximaliseren van de spanning die het rijgedrag van een achterwielaangedreven voertuig biedt. Daarvoor moesten aerodynamische elementen en de carrosserie worden aangepast en werd het P-TCS ontwikkelt, Lamborghini's speciale tractiecontrolesysteem dat prioriteit geeft aan sportief rijden en tegelijkertijd betrouwbare feedback geeft die alleen de Huracán EVO RWD kan leveren.