Contact Car configurator

Huracàn EVO RDW Spyder

TERUGKEER NAAR DE ACHTERWIELAANDRIJVING

Vermogen 610 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 324 km/h
0-100 km/h 3,5 sec
Vermogen 610 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 324 km/h
0-100 km/h 3,5 sec
Augmented reality

Augmented reality

Scan de QR-code met uw smartphone en start de Lamborghini Augmented Reality experience.

QR Code AR See in Augmented Reality 
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

De Huracán EVO RWD Spyder is perfect voor zij die houden van puur rijplezier en een opwindende rijervaring – een ervaring die wordt versterkt door de adrenaline-boost die hand in hand gaat met open rijden. Ontdek nieuwe wegen met de wind in de haren en een motor die uw hart sneller doet kloppen. Het accelereren naar nooit eerder ervaren emoties geeft een ongeëvenaard gevoel van vrijheid. Er ontstaat een magisch gevoel wanneer u 'terugkeert naar achterwielaandrijving' en uzelf onderdompelt in de tactiele sensaties en de mechanische puurheid van een Lamborghini.

Exterieur

Met de unieke uitdrukking van het Lamborghini design-DNA weerspiegelt de Huracán EVO RWD Spyder de puurste creatieve visie door middel van een perfecte vorm die emoties opwekt, vanuit welke hoek je ook kijkt. De RWD-versie van de EVO Spyder verschilt duidelijk van zijn 4WD-tegenhanger met zijn haaiachtige voorzijde en nieuwe, scherpere lijnen in de achterste diffusor. In tegenstelling tot het Y-thema dat in het ontwerp van de Huracán EVO 4WD is gebruikt, bevat het RWD-model een bredere en zeer scherp gelijnde luchtinlaat.

Exterieur

Met de unieke uitdrukking van het Lamborghini design-DNA weerspiegelt de Huracán EVO RWD Spyder de puurste creatieve visie door middel van een perfecte vorm die emoties opwekt, vanuit welke hoek je ook kijkt. De RWD-versie van de EVO Spyder verschilt duidelijk van zijn 4WD-tegenhanger met zijn haaiachtige voorzijde en nieuwe, scherpere lijnen in de achterste diffusor. In tegenstelling tot het Y-thema dat in het ontwerp van de Huracán EVO 4WD is gebruikt, bevat het RWD-model een bredere en zeer scherp gelijnde luchtinlaat.

Interieur

Het verfijnde interieur van de Huracán EVO RWD Spyder zorgt voor een uitnodigende cabine die een directe verbinding met de bestuurder tot stand brengt. Hierin geniet u op de meest directe en persoonlijke manier van uw supersportwagen, geïnspireerd door de opwindende geluiden die de sterke 610 pk motor achter uw rug genereert. De koolstofvezel sportstoelen – leverbaar voor alle Huracán-modellen – zorgen voor een maximale interieurruimte en een sportieve uitstraling, en bieden tegelijkertijd uitzonderlijk comfort. Dit maakt de Huracán EVO RWD een ideale supersportwagen voor dagelijks gebruik. Het 8,4 inch touchscreen dat in de middenconsole is geïntegreerd, zorgt voor een alomvattende ervaring aan boord. De beschikbare bekledingsopties zijn: leder, Alcantara® en Carbon Skin®, een innovatief carbonfiber-materiaal dat exclusief verkrijgbaar is bij Lamborghini.

Interieur

Het verfijnde interieur van de Huracán EVO RWD Spyder zorgt voor een uitnodigende cabine die een directe verbinding met de bestuurder tot stand brengt. Hierin geniet u op de meest directe en persoonlijke manier van uw supersportwagen, geïnspireerd door de opwindende geluiden die de sterke 610 pk motor achter uw rug genereert. De koolstofvezel sportstoelen – leverbaar voor alle Huracán-modellen – zorgen voor een maximale interieurruimte en een sportieve uitstraling, en bieden tegelijkertijd uitzonderlijk comfort. Dit maakt de Huracán EVO RWD een ideale supersportwagen voor dagelijks gebruik. Het 8,4 inch touchscreen dat in de middenconsole is geïntegreerd, zorgt voor een alomvattende ervaring aan boord. De beschikbare bekledingsopties zijn: leder, Alcantara® en Carbon Skin®, een innovatief carbonfiber-materiaal dat exclusief verkrijgbaar is bij Lamborghini.

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 610 pk’s van de atmosferische V10-motor en laat u meeslepen door een auto met een topsnelheid van 324 km/u.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Het karakter van de Centro Stile weerspiegelt de perfectie en verfijning van Lamborghini, uitgedrukt in een auto die ontworpen is om als een object van opwindende en eeuwige schoonheid te dienen.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 610 pk’s van de atmosferische V10-motor en laat u meeslepen door een auto met een topsnelheid van 324 km/u.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Het karakter van de Centro Stile weerspiegelt de perfectie en verfijning van Lamborghini, uitgedrukt in een auto die ontworpen is om als een object van opwindende en eeuwige schoonheid te dienen.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5.204 cm3
Max. vermogen
610 pk @ 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
3,5 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
Cilinderinhoud
5.204 cm3
Boring x slag
84,5 x 92,8 mm
Compressieverhouding
12.7:1
Max. vermogen
610 pk @ 8.000 tpm
Max. koppel
560 Nm @ 6,500 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
PK/Gewichtsverhouding
2,47 kg/pk
Smering
Dry sump

Transmissie

Type
Elektronisch bestuurde achterwielaandrijving
Versnellingsbak
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)

Prestaties

Top snelheid
324 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
3,5 sec
Acceleratie 0-200 km/u
9,6 sec
Remweg 100-0 km/u
32,2 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Aluminium en kunststo
Dak
Zwarte soft top
Buitenspiegels
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Aerodynamica
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant

Wielen

Velgen - voor
19'' ; 8.5J x 19 ET 42
Velgen - achter
19'' ; 11Jx19 ET 40
Banden - voor
245/35 Z R19
Banden - achter
305/35Z R19

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Stuurbekrachtiging
Elektromechanische stuurbekrachtiging (EPS)

Remsysteem

Remmen
Gietijzeren remmen met vaste monoblok remklauwen met 8 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), in aluminium, stalen schijven

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags; knieairbags op bepaalde markten

Afmetingen

Wielbasis
2,620 mm
Lengte
4,520 mm
Breedte excl. spiegels
1.933 mm
Breedte incl. spiegels
2.236 mm
Hoogte
1,180 mm
Drooggewicht
1,509 kg
Gewicht/kracht ratio
40 / 60

Verbruik

Gecombineerd
13,9 l/100km
CO2-uitstoot
335 g/km
Emissienorm
EUROPE EU6AG/DG/AZ WLTP

Driving dynamics

HMI Ontdek meer
Aerodynamica Ontdek meer
Motor Ontdek meer
Ophanging Ontdek meer
Besturing Ontdek meer
P-TCS Ontdek meer
Transmissie Ontdek meer
Tractie Ontdek meer

Driving dynamics

HMI

De nieuwe human-machine interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO RWD Spyder. In de middenconsole maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4 inch multi-touchscreen. Met een enkele tik op het scherm controleert u de entertainmentfuncties, real-time verkeersinformatie en de cockpitverlichting die zich aan de huidige rijmodus aanpast. Deze mate van connectiviteit zagen we nooit eerder in een Huracán.

Aerodynamica

Het design van de EVO RWD SPYDER is zorgvuldig ontworpen om de aerodynamische efficiëntie te verbeteren. De frontsplitter is gericht op aerodynamische functionaliteit. Door een gleuf in de frontsplitter voltooit een vleugel twee belangrijke taken: de luchtstroom onder de auto benutten en optimaliseren, en de motor en remmen sneller koelen door een aanzienlijk verbeterde frontale luchtstroom. De herontworpen achterste diffusor verhoogt de geproduceerde verticale downforce nog verder in vergelijking met de Huracán EVO.

Motor

De karakteristieke, natuurlijk aangezogen V10-motor die is afgeleid van de Huracán EVO – de evolutie van de geweldige V10 – behoudt dezelfde fundamentele technologische kenmerken, inclusief het onmiskenbare Lamborghini V10-geluid, de lichtmetalen constructie en de titanium inlaatkleppen.

Ophanging

De ophanging van de Huracán EVO RWD Spyder bestaat uit overlappende vierzijdige elementen die een perfecte balans tussen de handling en sportief rijden realiseren. De optionele magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

De Huracán EVO RWD Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS), dat zich naadloos aanpast aan alle rijstijlen om de ideale hoeveelheid stuurassistentie te bieden op zowel het circuit als de openbare weg, waarbij de besturing is afgestemd op de ingeschakelde ANIMA-rijmodus. Het EPS-systeem wordt ondersteund door het optionele Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding. Deze verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig.

P-TCS

Om de prestaties van de Huracán EVO RWD Spyder te maximaliseren, is er een nieuwe functie toegevoegd: P-TCS (Performance Traction Control). Vergeleken met de standaard tractiecontrolesystemen verhoogt de proactieve verdeling van het koppel over de achterwielen de grip op de weg in de Strada-modus, het ‘fun-to-drive’-element in de Sportmodus en de tractiecontrole en de stuurnauwkeurigheid van het voertuig bij het uitsturen van de bocht in de Corsa-modus.

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen in dezelfde unit zou kunnen gebruiken: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken. Dit is hoe het werkt in de Huracán EVO RWD Spyder, dankzij de 7-traps Lamborghini Dual Clutch-transmissie (LDF) met 7 versnellingen.

Tractie

Niet alleen is de transmissie naar de achteras verplaatst; elk aspect van de rijdynamiek is gefinetuned. Dit omvat de aerodynamica als gevolg van de veranderende vermogensstroom, maar nog belangrijker, het tractiecontrolesysteem.

Meer
Driving Dynamics
HMI

HMI

De nieuwe human-machine interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO RWD Spyder. In de middenconsole maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4 inch multi-touchscreen. Met een enkele tik op het scherm controleert u de entertainmentfuncties, real-time verkeersinformatie en de cockpitverlichting die zich aan de huidige rijmodus aanpast. Deze mate van connectiviteit zagen we nooit eerder in een Huracán.

Aerodynamica

Aerodynamica

Het design van de EVO RWD SPYDER is zorgvuldig ontworpen om de aerodynamische efficiëntie te verbeteren. De frontsplitter is gericht op aerodynamische functionaliteit. Door een gleuf in de frontsplitter voltooit een vleugel twee belangrijke taken: de luchtstroom onder de auto benutten en optimaliseren, en de motor en remmen sneller koelen door een aanzienlijk verbeterde frontale luchtstroom. De herontworpen achterste diffusor verhoogt de geproduceerde verticale downforce nog verder in vergelijking met de Huracán EVO.

Motor

Motor

De karakteristieke, natuurlijk aangezogen V10-motor die is afgeleid van de Huracán EVO – de evolutie van de geweldige V10 – behoudt dezelfde fundamentele technologische kenmerken, inclusief het onmiskenbare Lamborghini V10-geluid, de lichtmetalen constructie en de titanium inlaatkleppen.

Ophanging

Ophanging

De ophanging van de Huracán EVO RWD Spyder bestaat uit overlappende vierzijdige elementen die een perfecte balans tussen de handling en sportief rijden realiseren. De optionele magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

Besturing

De Huracán EVO RWD Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS), dat zich naadloos aanpast aan alle rijstijlen om de ideale hoeveelheid stuurassistentie te bieden op zowel het circuit als de openbare weg, waarbij de besturing is afgestemd op de ingeschakelde ANIMA-rijmodus. Het EPS-systeem wordt ondersteund door het optionele Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding. Deze verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig.

P-TCS

P-TCS

Om de prestaties van de Huracán EVO RWD Spyder te maximaliseren, is er een nieuwe functie toegevoegd: P-TCS (Performance Traction Control). Vergeleken met de standaard tractiecontrolesystemen verhoogt de proactieve verdeling van het koppel over de achterwielen de grip op de weg in de Strada-modus, het ‘fun-to-drive’-element in de Sportmodus en de tractiecontrole en de stuurnauwkeurigheid van het voertuig bij het uitsturen van de bocht in de Corsa-modus.

Transmissie

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen in dezelfde unit zou kunnen gebruiken: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken. Dit is hoe het werkt in de Huracán EVO RWD Spyder, dankzij de 7-traps Lamborghini Dual Clutch-transmissie (LDF) met 7 versnellingen.

Tractie

Tractie

Niet alleen is de transmissie naar de achteras verplaatst; elk aspect van de rijdynamiek is gefinetuned. Dit omvat de aerodynamica als gevolg van de veranderende vermogensstroom, maar nog belangrijker, het tractiecontrolesysteem.