Contact Car configurator

Huracán EVO Fluo capsule

Everyday amplified

Vermogen 640 pk (470 kW) @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 2,9 s
Vermogen 640 pk (470 kW) @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 2,9 s
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

De Huracán EVO Fluo Capsule is voorzien van exclusieve features die vele mogelijkheden bieden om op te vallen als nooit tevoren. De Fluo Capsule biedt vijf verschillende exterieur- en interieurconfiguraties en combineert matte elementen met een fel, gedurfd kleurenpalet om uw autodromen en creatieve visie tot uitdrukking te brengen. Supersportwagen-stijl, een gedurfde uitstraling en een vleugje glamour komen perfect samen in dit op maat gemaakte meesterwerk. Bent u klaar om de weg te verfraaien?

De beschikbaarheid van de Lamborghini-modellen kan per land verschillen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw dealer.

Exterieur

De Huracán EVO Fluo Capsule representeert een nieuwe kijk op het EVO-ontwerp door middel van een opvallend tweekleurig kleurenschema voor het exterieur dat de opwindende uitstraling versterkt en de uitzonderlijke details in het exterieur benadrukt. Verde Shock, Arancio Livrea, Celeste Fedra, Arancio Dac en Giallo Clarus zijn de nieuwe opvallende Fluo lakkleuren. In combinatie met het matzwarte dak, de voorbumper en de zijskirts accentueert het nieuwe palet het gedurfde, super sportieve karakter dat dit model echt uniek maakt.

Exterieur

De Huracán EVO Fluo Capsule representeert een nieuwe kijk op het EVO-ontwerp door middel van een opvallend tweekleurig kleurenschema voor het exterieur dat de opwindende uitstraling versterkt en de uitzonderlijke details in het exterieur benadrukt. Verde Shock, Arancio Livrea, Celeste Fedra, Arancio Dac en Giallo Clarus zijn de nieuwe opvallende Fluo lakkleuren. In combinatie met het matzwarte dak, de voorbumper en de zijskirts accentueert het nieuwe palet het gedurfde, super sportieve karakter dat dit model echt uniek maakt.

Interieur

Het volledig zwarte interieur bevat fraaie details die de aandacht trekken. De Start&Stop-afdekking en het Lamborghini-logo dat op de hoofdsteunen van de stoelen is geborduurd – met keuze uit stiksels in vijf fluorescerende kleuren – vallen onmiddellijk op omdat ze matchen met de Fluo-tinten die het exterieur accentueren. Het resultaat is een verfijnd samenspel van contrasten dat de exclusiviteit van de nieuwe Fluo Capsule-collectie versterkt.
Het hoogwaardige vakmanschap en de aandacht voor details worden versterkt door een reeks opties, waaronder nieuwe sportstoelen die zijn bekleed met Alcantara® of leder unicolor met een EVO Sportivo-bekleding als alternatief voor de standaard Comfort-afwerking.

Dit extra vleugje onderscheidend vermogen zorgt voor extra opwinding, elke keer dat u achter het stuur plaatsneemt.

Interieur

Het volledig zwarte interieur bevat fraaie details die de aandacht trekken. De Start&Stop-afdekking en het Lamborghini-logo dat op de hoofdsteunen van de stoelen is geborduurd – met keuze uit stiksels in vijf fluorescerende kleuren – vallen onmiddellijk op omdat ze matchen met de Fluo-tinten die het exterieur accentueren. Het resultaat is een verfijnd samenspel van contrasten dat de exclusiviteit van de nieuwe Fluo Capsule-collectie versterkt.
Het hoogwaardige vakmanschap en de aandacht voor details worden versterkt door een reeks opties, waaronder nieuwe sportstoelen die zijn bekleed met Alcantara® of leder unicolor met een EVO Sportivo-bekleding als alternatief voor de standaard Comfort-afwerking.

Dit extra vleugje onderscheidend vermogen zorgt voor extra opwinding, elke keer dat u achter het stuur plaatsneemt.

VOEL DE MOTOR

Wat je hoort is wat je voelt: het hart van de Huracán EVO Fluo Capsule. Zijn atmosferische V10-motor levert een vermogen van 640 pk en haalt een topsnelheid van 325 km/u. En toch is het geluid niet het enige opwindende aspect aan deze auto.

CENTRO STILE

De Huracán EVO Fluo Capsule is geïnspireerd op de Urus-capsules en wordt nog spannender in de vorm van de Huracán EVO, met een tweekleurige afwerking met felle, gedurfde kleuren die de Lamborghini-ervaring een energiek karakter geven.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

VOEL DE MOTOR

Wat je hoort is wat je voelt: het hart van de Huracán EVO Fluo Capsule. Zijn atmosferische V10-motor levert een vermogen van 640 pk en haalt een topsnelheid van 325 km/u. En toch is het geluid niet het enige opwindende aspect aan deze auto.

CENTRO STILE

De Huracán EVO Fluo Capsule is geïnspireerd op de Urus-capsules en wordt nog spannender in de vorm van de Huracán EVO, met een tweekleurige afwerking met felle, gedurfde kleuren die de Lamborghini-ervaring een energiek karakter geven.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5,204 cm³
Max. vermogen
640 pk (470 kW) @ 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 s
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
Cilinderinhoud
5,204 cm³
Boring x slag
84.5 x 92.8 mm
Compressieverhouding
12.7:1
Max. vermogen
640 pk (470 kW) @ 8.000 tpm
Max. koppel
600 Nm @ 6.500 tpm
Emissienorm
EURO 6 - LEV 3
PK/Gewichtsverhouding
2,22 kg/pk
Smering
Dry sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. V) met mechanisch zelfblokkerend differentieel achter
Versnellingsbak
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)

Prestaties

Top snelheid
325 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 s
Acceleratie 0-200 km/u
9,0 s
Remweg 100-0 km/u
31,9 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Combinatie van aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Aluminium en kunststof
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant

Wielen

Velgen - voor
20-inch Giano gegoten velgen; 8,5 J x 20 ET 42
Velgen - achter
20-inch Giano gegoten velgen; 11 J x 20 ET 40
Banden - voor
Pirelli P Zero 245/30 R20
Banden - achter
Pirelli P Zero 305/30 R20

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Magneto-reologische schokdempers
Geometrie ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Besturing
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) met variabele stuuroverbrengingsverhouding
Stuurbekrachtiging
Elektromechanische Power Steering (EPS) Lamborghini All-Wheel Steering (LAWS)

Remsysteem

Remmen
Koolstof-keramische remmen met vaste monoblock remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), CCB-remschijven
Remmen voor
Koolstof-keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 380 mm en een dikte van 38 mm
Remmen achter
Koolstof-keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 356 mm en een dikte van 32 mm

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags; knieairbags op bepaalde markten
Passieve veiligheid
Specifieke vervormbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)

Afmetingen

Wielbasis
2,620 mm
Lengte
4,520 mm
Breedte excl. spiegels
1,933 mm
Breedte incl. spiegels
2,236 mm
Hoogte
1,165 mm
Drooggewicht
1422 kg
Gewicht distributie
%43/57

Verbruik

Gecombineerd
13,7 l/100km
CO2-uitstoot
332 g/km
Emissienorm
Reg. EU 715/2007

Driving dynamics

LDVI Ontdek meer
AERODYNAMICA Ontdek meer
HMI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
WIELOPHANGING Ontdek meer
BESTURING Ontdek meer
VIERWIELBESTURING Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer

Driving dynamics

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO Fluo Capsule dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

AERODYNAMICA

Tijdens het creëren van het EVO Fluo Capsule-design is er veel aandacht besteed aan aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting – vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model – die zorgt voor meer downforce, en dus meer comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

HMI

De nieuwe ‘human-machine interface’ is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO. In de centrale tunnel maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4-inch capacitief, multi-touchscreen. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijeigenschappen, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real-time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

MOTOR

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en spannender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

WIELOPHANGING

De wielophanging van de Huracán EVO Fluo bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

BESTURING

De Huracán EVO Fluo Capsule is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging, zowel op het circuit als op the openbare weg, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

VIERWIELBESTURING

De Huracán Fluo Capsule beschikt over de unieke combinatie van een actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini All-wheel Steering) en levert zo de beste dynamische prestaties in het segment. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dit systeem verbetert de wendbaarheid bij lage snelheden, terwijl het een optimale controle over het voertuig en een grotere stabiliteit op de snelweg biedt.

TRANSMISSIE

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken, een dubbel mechanisme waarmee de koppeling zo snel en naadloos mogelijk kan werken. Dit is wat de Huracán Fluo Capsule te bieden heeft, dankzij Lamborghini’s versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) en 7 versnellingen.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving wordt elektronisch geregeld en garandeert een snellere en nauwkeurigere verdeling van het koppel over de assen. Dit alles vertaalt zich in meer controle onder alle rijomstandigheden. Het systeem past de verdeling continu aan op basis van de geselecteerde rijmodus en de respons van de rijweg. Het resultaat is sensationeel: een verbeterde krachtoverbrenging in de bochten en bij het accelereren tijdens sportief rijden rit en tegelijkertijd een verbeterde tractie en veiligheid tijdens de dagelijkse ritten.

Meer
Driving Dynamics
LDVI

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO Fluo Capsule dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

AERODYNAMICA

AERODYNAMICA

Tijdens het creëren van het EVO Fluo Capsule-design is er veel aandacht besteed aan aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting – vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model – die zorgt voor meer downforce, en dus meer comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

HMI

HMI

De nieuwe ‘human-machine interface’ is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO. In de centrale tunnel maken de gebruikelijke fysieke knoppen plaats voor een groot 8,4-inch capacitief, multi-touchscreen. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijeigenschappen, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real-time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

MOTOR

MOTOR

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en spannender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

WIELOPHANGING

WIELOPHANGING

De wielophanging van de Huracán EVO Fluo bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

BESTURING

BESTURING

De Huracán EVO Fluo Capsule is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging, zowel op het circuit als op the openbare weg, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

De Huracán Fluo Capsule beschikt over de unieke combinatie van een actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini All-wheel Steering) en levert zo de beste dynamische prestaties in het segment. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dit systeem verbetert de wendbaarheid bij lage snelheden, terwijl het een optimale controle over het voertuig en een grotere stabiliteit op de snelweg biedt.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken, een dubbel mechanisme waarmee de koppeling zo snel en naadloos mogelijk kan werken. Dit is wat de Huracán Fluo Capsule te bieden heeft, dankzij Lamborghini’s versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) en 7 versnellingen.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving wordt elektronisch geregeld en garandeert een snellere en nauwkeurigere verdeling van het koppel over de assen. Dit alles vertaalt zich in meer controle onder alle rijomstandigheden. Het systeem past de verdeling continu aan op basis van de geselecteerde rijmodus en de respons van de rijweg. Het resultaat is sensationeel: een verbeterde krachtoverbrenging in de bochten en bij het accelereren tijdens sportief rijden rit en tegelijkertijd een verbeterde tractie en veiligheid tijdens de dagelijkse ritten.