Lamborghini Lounge en Aventador SVJ 63 eyecatchers tijdens Monterey Car Week

Lamborghini was tijdens de afgelopen Monterey Car Week dominant aanwezig vanuit de Lamborghini Lounge Monterey, een moderne privévilla die was omgetoverd tot een experience centre. Meer dan vijfhonderd VIP gasten en influencers van over de hele wereld, waaronder de consul-generaal van Italië in San Francisco, woonden het speciale event voorafgaand aan de onthulling van de Lamborghini Aventador SVJ 63 bij.

Samen met Lamborghini-directeur Stefano Domenicali hieven ze het glas op de feestelijke opening van de Lamborghini Lounge Monterey. In de villa was onder meer een Ad Personam-ruimte ingericht (waar kopers hun gedroomde Lamborghini konden samenstellen), werkten designers van het Centro Stile ter plekke aan ontwerpschetsen en werden workshops van het exclusieve horlogemerk Roger Dubuis gehouden. Buiten stonden alle nieuwe Lamborghini-modellen klaar voor proefritten. Binnen serveerde Lamborghini’s eigen chef-kok Andrea Zanin de beste Italiaanse gerechten.

“We hebben veel te vieren bij Lamborghini”, verklaarde topman Domenicali. “Ons recente verkooprecord, de succesvolle lancering van Urus in de Verenigde Staten en de introductie van de spectaculaire Aventador SVJ.” Die laatste werd officieel onthuld op The Quail, A Motorsports Gathering. Twee dagen later, op zondag 26 augustus, trok Lamborghini op het Pebble Beach Concours d’Elegance het doek van de gelimiteerde Aventador SVJ 63.

De SVJ is de meest geavanceerde Aventador ooit en sinds kort recordhouder op de Nordschleife van de Nürburgring, waar hij een beste tijd neerzette van 6:44,97 minuten. Van de Aventador SVJ 63 worden slechts 63 exemplaren gebouwd. Ze brengen een ode aan het jaar waarin Lamborghini werd opgericht: 1963. De Aventador SVJ 63 is uniek door zijn volledig uit koolstofvezel opgetrokken carrosserie en monocoque.

Op The Quail, A Motorsports Gathering stond Lamborghini ook stil bij de vijftigste verjaardag van de Islero en Espada. Tijdens het evenement waren meer dan twintig exemplaren aanwezig. De strak gelijnde Islero debuteerde in 1968 en werd in een oplage van 225 gebouwd. De Espada stamt uit hetzelfde jaar en bleef maar liefst tien jaar in productie. Uiteindelijk zijn er 1226 exemplaren van de extreem gestileerde fastback geproduceerd.



Back to overview
518408.jpg