Contact Car configurator

Huracán EVO

Every day amplified

Vermogen 640 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Vermogen 640 pk @ 8.000 tpm
Max. snelheid 325 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

De Huracán EVO is uitgerust met de natuurlijke evolutie van de meest succesvolle V10 uit de geschiedenis van Lamborghini. Hij is het resultaat van fine-tuning en versterking van de reeds bestaande features en prestaties van Huracán, in combinatie met de ontwikkeling van nieuwe oplossingen op het gebied van efficiency en design. Deze auto onderscheidt zich echter met name door zijn vermogen om uitstekend te anticiperen op bewegingen en om de wensen van de bestuurder te vervullen.

Exterieur

Het design van de Huracán EVO is geen radicale verandering van de oorspronkelijke iconische vorm en proporties, maar een natuurlijke evolutie die geavanceerde aerodynamische oplossingen introduceert, terwijl trouw wordt gebleven aan het iconische Lamborghini-design. De voorbumper is voorzien van onmiskenbare Lamborghini-designelementen zoals de kenmerkende Y-vormige stijl, de op de Countach geïnspireerde motorkaplijnen, de luchtgeleiders in de skirt die doen denken aan de Murciélago en de hoog gemonteerde uitlaatpijpen die herinneren aan de best presterende modellen van de Lamborghini-reeks. Het model introduceert ook de nieuwe 20 inch Aesir-velgen en Ad Personam-carrosseriekleuren, waaronder Arancio Xanto [Oranje].

Met deze elementen gaan we richting de toekomst, zonder het verleden uit te wissen.

Exterieur

Het design van de Huracán EVO is geen radicale verandering van de oorspronkelijke iconische vorm en proporties, maar een natuurlijke evolutie die geavanceerde aerodynamische oplossingen introduceert, terwijl trouw wordt gebleven aan het iconische Lamborghini-design. De voorbumper is voorzien van onmiskenbare Lamborghini-designelementen zoals de kenmerkende Y-vormige stijl, de op de Countach geïnspireerde motorkaplijnen, de luchtgeleiders in de skirt die doen denken aan de Murciélago en de hoog gemonteerde uitlaatpijpen die herinneren aan de best presterende modellen van de Lamborghini-reeks. Het model introduceert ook de nieuwe 20 inch Aesir-velgen en Ad Personam-carrosseriekleuren, waaronder Arancio Xanto [Oranje].

Met deze elementen gaan we richting de toekomst, zonder het verleden uit te wissen.

Interieur

Het interieur weerspiegelt perfect het evolutionaire design van de Huracán EVO.

De bestuurdersruimte is voorzien van een ultramodern 8,4 inch touchscreen-systeem in de middentunnel, waardoor een tikje van uw vingertop volstaat om de functies van de auto en het entertainmentsysteem te bedienen. Bij de exclusieve interieurafwerking - authentiek Italiaans design - zijn de beste materialen gebruikt: leder, Alcantara en - voor het eerst - Carbon Skin®, een exclusief voor Lamborghini innovatief carbonfiber-materiaal. Deze details maken de ervaring aan boord nog unieker en verfijnder.

Interieur

Het interieur weerspiegelt perfect het evolutionaire design van de Huracán EVO.

De bestuurdersruimte is voorzien van een ultramodern 8,4 inch touchscreen-systeem in de middentunnel, waardoor een tikje van uw vingertop volstaat om de functies van de auto en het entertainmentsysteem te bedienen. Bij de exclusieve interieurafwerking - authentiek Italiaans design - zijn de beste materialen gebruikt: leder, Alcantara en - voor het eerst - Carbon Skin®, een exclusief voor Lamborghini innovatief carbonfiber-materiaal. Deze details maken de ervaring aan boord nog unieker en verfijnder.

FEEL THE ENGINE

U hoort het en u voelt het: het hart van de Huracán EVO. De natuurlijk aangezogen V10 bereikt met zijn 640 pk snelheden van 325 km/u. Maar niet alleen het geluid raakt.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Ieder oppervlak van de Aventador S is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties. De scherpe lijnen zijn geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. 
 

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

U hoort het en u voelt het: het hart van de Huracán EVO. De natuurlijk aangezogen V10 bereikt met zijn 640 pk snelheden van 325 km/u. Maar niet alleen het geluid raakt.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Ieder oppervlak van de Aventador S is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties. De scherpe lijnen zijn geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. 
 

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
5.204 cm3
Max. vermogen
640 pk @ 8.000 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V10, 90°, MPI (Multi Point Injection) + DSI (Direct Stratified Injection)
Cilinderinhoud
5.204 cm3
Boring x slag
84,5 x 92,8 mm
Compressieverhouding
12,7:1
Max. vermogen
640 pk @ 8.000 tpm
Max. koppel
600 Nm @ 6.500 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
Emissie controle systeem
Katalysatoren met lambdasondes
PK/Gewichtsverhouding
2,22 kg/pk
Smering
Dry sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. V) met mechanisch zelfblokkerend differentieel achter
Versnellingsbak
7-traps LDF met dubbele koppeling (Lamborghini Doppia Frizione)

Prestaties

Top snelheid
325 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Acceleratie 0-200 km/u
9,0 sec
Remweg 100-0 km/u
31,9 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Hybride in aluminium en carbonfiber
Carrosserie
Aluminium en synthetische materialen
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Frontsplitter met geïntegreerde vleugel, subframe met onderzijde met luchtgeleider en spoiler met gleuf op de achterkant

Wielen

Velgen - voor
20 inch Giano gegoten velgen; 8,5 J x 20 ET 42
Velgen - achter
20 inch Giano gegoten velgen; 11 J x 20 ET 40
Banden - voor
245/30 R20
Banden - achter
305/30 R20

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Magneto-reologische schokdempers
Geometrie ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Besturing
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) met variabele stuuroverbrengingsverhouding
Stuurbekrachtiging
Electro-mechanical Power Steering (EPS) Lamborghini All-Wheel Steering (LAWS)

Remsysteem

Remmen
Carbon keramische remmen met vaste monobloc remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter), CCB-remschijven
Remmen voor
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 380 mm en een dikte van 38 mm
Remmen achter
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 356 mm en een dikte van 32 mm

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags
Passieve veiligheid
Specifieke inklapbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)

Afmetingen

Wielbasis
2,62 mm
Breedte excl. spiegels
1.933 mm
Breedte incl. spiegels
2.236 mm
Hoogte
Standaard schokdemper 1.165 mm
Drooggewicht
1.422 kg
Gewicht distributie
43/57

Verbruik

Gecombineerd
13,7 l/100km
CO2-uitstoot
332 g/km
Emissienorm
Verordening (EU) 715/2007

Driving dynamics

LDVI Ontdek meer
Aerodynamics Ontdek meer
HMI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
Wielophanging Ontdek meer
Besturing Ontdek meer
Vierwielbesturing Ontdek meer
Transmissie Ontdek meer
Aandrijving Ontdek meer

Driving dynamics

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO, dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

Aerodynamics

Het EVO-design focust op aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting, vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model, die zorgt voor meer downforce, dus comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

HMI

De nieuwe mens-machine-interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO. Traditionele fysieke knoppen verdwijnen en maken plaats voor een 8,4 inch multi-touch capacitief scherm in de centrale tunnel. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijassistentie, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

MOTOR

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en sp0annender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

Wielophanging

De wielophanging van de Huracán EVO Spyder bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

De Huracán EVO Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging zowel off road als op het asfalt, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

Vierwielbesturing

De Huracán EVO beschikt over de unieke combinatie van een actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering) en levert zo de beste dynamische prestaties. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Bij lage snelheden stuurt de achteras in tegengestelde richting van de vooras. Hiermee wordt de wielbasis verkleind, wat leidt tot meer wendbaarheid en ongekende bochtengedrag. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken, een dubbel mechanisme waarmee de koppeling zo snel en naadloos mogelijk kan werken. Dit is wat de Huracán EVO te bieden heeft, dankzij Lamborghini's versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) en 7 versnellingen.

Aandrijving

De vierwielaandrijving wordt elektronisch geregeld en garandeert een hogere snelheid en precisie bij de koppelverdeling over de assen. Dit alles vertaalt zich in meer controle onder alle rijomstandigheden. Het systeem past de verdeling continu aan op basis van de geselecteerde rijmodus en de respons van de rijweg. Het resultaat is sensationeel: een verbeterde krachtoverbrenging in de bochten en bij het accelereren tijdens sportief rijden rit en tegelijkertijd een verbeterde tractie en veiligheid tijdens de dagelijkse ritten.

Meer
Driving Dynamics
LDVI

LDVI

Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) is het technologische brein van de EVO, dat een complex en geavanceerd systeem coördineert voor het beheer van de rijdynamiek. Op basis van de input van de bestuurder, de omgeving en de geselecteerde rijmodus kan LDVI anticiperen op de wensen van de bestuurder, waarbij wordt overgeschakeld van ‘feedback’-logica naar een ‘feed-forward’-logica, van reageren naar anticiperen: dit is échte ontwikkeling.

Aerodynamics

Aerodynamics

Het EVO-design focust op aerodynamica. De voorsplitter creëert een dubbele luchtstroom onder de carrosserie en nieuwe kleppen zorgen voor meer aerodynamische belasting, vijf keer hoger dan bij het vorige Huracán-model, die zorgt voor meer downforce, dus comfort, bij remmen, accelereren en het nemen van bochten. Verder is er een nieuwe achterspoiler die de lucht nog efficiënter geleid.

HMI

HMI

De nieuwe mens-machine-interface is de ultieme uitdrukking van de natuurlijke en technologische evolutie van de EVO. Traditionele fysieke knoppen verdwijnen en maken plaats voor een 8,4 inch multi-touch capacitief scherm in de centrale tunnel. Met een simpele tik met uw vinger bestuurt u alle rijassistentie, beheert u de entertainmentfuncties, ontvangt u real time informatie over het verkeer en past de verlichting zich aan de huidige rijmodus aan. Het systeem biedt geavanceerde connectiviteit die nieuw is in de Huracán, via een nieuw telemetriesysteem met twee camera’s om uw rijvaardigheid verder te verbeteren.

MOTOR

MOTOR

De natuurlijk aangezogen V10-motor en zijn onnavolgbare vermogen is volledig gerenoveerd en gemoderniseerd, waarbij de luchtstroom zowel bij de in- als bij de uitlaat zijn geoptimaliseerd. De nieuwe aanzuigkanalen bevatten alle expertise van Lamborghini Motorsport en zorgen voor een betere motorrespons in alle toerentallen. De versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) is verder verbeterd ten behoeve van de allerbeste prestaties. Dit uit zich op een geweldige manier in een nog sterker en sp0annender geluid uit de lichtgewicht uitlaten.

Wielophanging

Wielophanging

De wielophanging van de Huracán EVO Spyder bestaat uit overlappende vierhoeken die een perfecte balans garanderen tussen de wendbaarheid van de auto en zijn sportieve prestaties. Magneto-reologische schokdempers reageren onmiddellijk op de rijstijl, passen zich aan de wegomstandigheden en de rijdynamiek aan en verbeteren zo de algehele controle over het voertuig.

Besturing

Besturing

De Huracán EVO Spyder is uitgerust met een Electronic Power Steering-systeem (EPS) dat zich naadloos aan alle rijstijlen aanpast, voor de beste stuurbekrachtiging zowel off road als op het asfalt, terwijl de geselecteerde ANIMA-rijmodus wordt gehonoreerd. EPS wordt ook ondersteund door het Lamborghini Dynamic Steering-systeem (LDS), dat zorgt voor een variabele stuuroverbrengingsverhouding, die verandert naargelang de omstandigheden van het voertuig en de geselecteerde ANIMA-modus.

Vierwielbesturing

Vierwielbesturing

De Huracán EVO beschikt over de unieke combinatie van een actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering) en levert zo de beste dynamische prestaties. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Bij lage snelheden stuurt de achteras in tegengestelde richting van de vooras. Hiermee wordt de wielbasis verkleind, wat leidt tot meer wendbaarheid en ongekende bochtengedrag. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

Transmissie

Transmissie

Stel dat u twee koppelingsmechanismen zou kunnen gebruiken in dezelfde unit: terwijl de ene versnelling is ingeschakeld, is de andere al geselecteerd om de schakeltijd tot een minimum te beperken, een dubbel mechanisme waarmee de koppeling zo snel en naadloos mogelijk kan werken. Dit is wat de Huracán EVO te bieden heeft, dankzij Lamborghini's versnellingsbak met dubbele koppeling (LDF) en 7 versnellingen.

Aandrijving

Aandrijving

De vierwielaandrijving wordt elektronisch geregeld en garandeert een hogere snelheid en precisie bij de koppelverdeling over de assen. Dit alles vertaalt zich in meer controle onder alle rijomstandigheden. Het systeem past de verdeling continu aan op basis van de geselecteerde rijmodus en de respons van de rijweg. Het resultaat is sensationeel: een verbeterde krachtoverbrenging in de bochten en bij het accelereren tijdens sportief rijden rit en tegelijkertijd een verbeterde tractie en veiligheid tijdens de dagelijkse ritten.