Contact Car configurator

Aventador SVJ Roadster

Real emotions
shape the future

Vermogen 770 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid >350 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Vermogen 770 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid >350 km/h
0-100 km/h 2,9 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

De SVJ Roadster kan maar met één woord worden beschreven: ongeëvenaard.  Geproduceerd in een oplage van slechts 800 stuks, is het meest iconische model van de Aventador-familie – met zijn aerodynamische lijnen die door de lucht snijden en het adembenemende ontwerp - een fraaie uitdrukking van verfijnde Italiaanse smaak en Italiaans vakmanschap.

De Lamborghini-aerodynamica is de meest futuristische ooit: het ALA 2.0-systeem en de luchtstroom zorgen voor een minimale weerstand op rechte stukken en een optimale aerodynamische belasting in bochten. De natuurlijk aangezogen V12-motor is met een vermogen van 770 pk de krachtigste motor ooit. De V12 heeft een topsnelheid boven de 350 km/u bij 8.500 tpm en een remweg van 100 tot 0 km/u in slechts 31 meter. De interieurs zijn volledig customizable en de technologie is geheel gericht op een sensationele rijervaring.

Exterieur

Verfijning, agressiviteit, lichtgewicht en op de luchtvaart geïnspireerde aerodynamica. De schoonheid, kracht en prestaties van de SVJ Roadster worden gegarandeerd door ultralichte materialen, zoals carbonfiber, gebruikt voor de carrosserie en de verwijderbare hardtop. De carrosserie is voorzien van grotere luchtinlaten dan alle voorgaande modellen, royale sideskirts, geaccentueerde aerodynamische profielen en een lichter en hoger gemonteerd uitlaatsysteem.

De hardtop is gemaakt met behulp van een innovatieve RTM-hogedruktechnologie die een product van superieure afwerking en kwaliteit garandeert. De motorkap, de voorspatborden en de portieren zijn ook gemaakt van ultralichte materialen, waardoor het gewicht van de auto aanzienlijk wordt gereduceerd, waarbij elk detail nooit alleen maar een doel op zich is en waarbij de emoties de uitdrukking zijn van werkelijk gewaagde prestaties.

De SVJ Roadster is nu nog exclusiever met de komst van de Aventador SVJ 63 Roadster, de limited edition van de iconische V12 supercar die in slechts 63 genummerde stuks wordt geproduceerd. Naast het behoud van de uitzonderlijke prestaties, het rijgedrag en de aerodynamische superioriteit van de SVJ, biedt hij vrijwel onbeperkte kleur- en bekledingsopties die zich vertalen in exclusieve en exotische nieuwe stijlkeuzes.

Exterieur

Verfijning, agressiviteit, lichtgewicht en op de luchtvaart geïnspireerde aerodynamica. De schoonheid, kracht en prestaties van de SVJ Roadster worden gegarandeerd door ultralichte materialen, zoals carbonfiber, gebruikt voor de carrosserie en de verwijderbare hardtop. De carrosserie is voorzien van grotere luchtinlaten dan alle voorgaande modellen, royale sideskirts, geaccentueerde aerodynamische profielen en een lichter en hoger gemonteerd uitlaatsysteem.

De hardtop is gemaakt met behulp van een innovatieve RTM-hogedruktechnologie die een product van superieure afwerking en kwaliteit garandeert. De motorkap, de voorspatborden en de portieren zijn ook gemaakt van ultralichte materialen, waardoor het gewicht van de auto aanzienlijk wordt gereduceerd, waarbij elk detail nooit alleen maar een doel op zich is en waarbij de emoties de uitdrukking zijn van werkelijk gewaagde prestaties.

De SVJ Roadster is nu nog exclusiever met de komst van de Aventador SVJ 63 Roadster, de limited edition van de iconische V12 supercar die in slechts 63 genummerde stuks wordt geproduceerd. Naast het behoud van de uitzonderlijke prestaties, het rijgedrag en de aerodynamische superioriteit van de SVJ, biedt hij vrijwel onbeperkte kleur- en bekledingsopties die zich vertalen in exclusieve en exotische nieuwe stijlkeuzes.

Interieur

De technische look van het carbonfiber komt terug in de monocoque cockpit en in de portieren, stoelen, centrale tunnel en de console en past perfect in het op de luchtvaart geïnspireerde ontwerp, terwijl gebruik van lederen en Alcantara®-bekleding het luxueuze interieur een gewaagd exclusief tintje geven.

Tot slot geven smaakvolle kruissteekdetails en de opvallende aanwezigheid van de SVJ-binnenplaat een werkelijk uniek karakter aan dit nieuwe technische en esthetische juweel.

Interieur

De technische look van het carbonfiber komt terug in de monocoque cockpit en in de portieren, stoelen, centrale tunnel en de console en past perfect in het op de luchtvaart geïnspireerde ontwerp, terwijl gebruik van lederen en Alcantara®-bekleding het luxueuze interieur een gewaagd exclusief tintje geven.

Tot slot geven smaakvolle kruissteekdetails en de opvallende aanwezigheid van de SVJ-binnenplaat een werkelijk uniek karakter aan dit nieuwe technische en esthetische juweel.

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 770 pk van de natuurlijk aangezogen V12 motor. Fantaseer hoe het gebrul van de Aventador SVJ Roadster zich vermengt met het geluid van de wind bij een snelheid van 350 km/u – pure adrenaline en puur genot.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Een sterke hartslag door perfecte aerodynamische eigenschappen en de allernieuste technologieën, met een compromisloze blik op de toekomst. Het adembenemde design laat fraaie, aerodynamische lijnen zien die de lucht doorklieven en waanzinnige prestaties mogelijk maken.
 

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 770 pk van de natuurlijk aangezogen V12 motor. Fantaseer hoe het gebrul van de Aventador SVJ Roadster zich vermengt met het geluid van de wind bij een snelheid van 350 km/u – pure adrenaline en puur genot.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

Een sterke hartslag door perfecte aerodynamische eigenschappen en de allernieuste technologieën, met een compromisloze blik op de toekomst. Het adembenemde design laat fraaie, aerodynamische lijnen zien die de lucht doorklieven en waanzinnige prestaties mogelijk maken.
 

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
6.498 cm³
Max. vermogen
770 pk @ 8.500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V12, 60°, MPI (Multipunt injectie)
Cilinderinhoud
6.498 cm³
Boring x slag
95 mm x 76,4 mm
Compressieverhouding
11,8 : 0,2
Max. vermogen
770 pk @ 8.500 tpm
Max. koppel
720 Nm @ 6.750 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
PK/Gewichtsverhouding
2,04 kg/pk
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. IV) met mechanisch werkend zelfblokkerend differentieel achter
Versnellingsbak
7-traps ISR (Independent Shifting Rods), schakelkarakteristiek afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.

Prestaties

Top snelheid
>350 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,9 sec
Acceleratie 0-200 km/u
8,8 sec
Remweg 100-0 km/u
31 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Carbonfiber monocoque met subframes in aluminium voor en achter
Carrosserie
Carbonfiber motorkap, vaste zijluchtinlaten, kleppendeksel met grotere luchtinlaten. Nieuwe lichtgewicht bumper voor en achter. Nieuwe frontdiffusor en vaste spoiler met ALA-systeem en luchtstroomgeleiding. Hoge druk RTM carbonfiber hard top.
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Vaste spoiler met ALA systeem en luchtgeleidingsysteem

Wielen

Velgen - voor
9”J X 20” H2 ET32.2
Velgen - achter
13”JX21” H2 ET 66.7
Banden - voor
P Zero Corsa 255/30 ZR 20 92Y
Banden - achter
P Zero Corsa 355/25 ZR 21 107Y

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Elektronische stabiliteitsregeling (geïntegreerd ABS) met verschillende ESP- karakteristieken, afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.
Ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Geometrie ophanging
Onafhankelijke aluminium double wishbone ophanging voor en achter.
Besturing
Hydraulische stuurbekrachtiging
Stuurbekrachtiging
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) en RWS (Rear Wheel Steering), afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.

Remsysteem

Remmen
Dubbel hydraulisch remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (6-cilinder remklauwen, 4-cilinder remklauwen)
Remmen voor
Hydraulisch dubbelleiding remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (6-cilinder remklauwen, Ø 400 x 38 mm)
Remmen achter
Hydraulisch dubbelleiding remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (4-cilinder remklauwen, Ø 380 x 38 mm)

Veiligheid

Airbags
Tweetraps bestuurdersairbag en adaptieve passagiersairbag voorin; stoelen met zijairbags voor hoofd/borst.
Passieve veiligheid
Specifieke inklapbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Elektronische stabiliteitsregeling (geïntegreerd ABS) met verschillende ESP- karakteristieken, afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.

Afmetingen

Wielbasis
2.700 mm
Lengte
4.943 mm
Breedte excl. spiegels
2.098 mm
Breedte incl. spiegels
2.273 mm
Hoogte
1.136 mm
Drooggewicht
1.575 kg
Gewicht/kracht ratio
43 / 57

Verbruik

Gecombineerd
17,906 l/100km
CO2-uitstoot
486 g/km
Emissienorm
Verordening (EU) 715/2007

Driving dynamics

ALA Ontdek meer
VIERWIELBESTURING Ontdek meer
ACTIEVE VIERWIELOPHANGING Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer
4 RIJMODI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer
MONOCOQUE Ontdek meer

Driving dynamics

ALA

Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0, het gepatenteerde ALA-systeem van Lamborghini is voor de Aventador SVJ Roadster doorontwikkeld naar versie ALA 2.0 en biedt onder meer nieuwe geoptimaliseerde luchtinlaat- en luchtkanaalontwerpen. Een nieuwe kalibratie van het systeem houdt rekening met de verbeterde zijdelingse versnellingen van het voertuig. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt het luchtgeleiddingssysteem ALA voor een actieve variatie van de aerodynamische belasting voor meer downforce of een lagere weerstand. Elektronisch gestuurde motoren openen of sluiten actieve kleppen in de frontsplitter en op de motorkap die de luchtstroom voor en achter geleiden.

VIERWIELBESTURING

De nieuwe Aventador SVJ Roadster biedt een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die voor onnavolgbare dynamische prestaties zorgt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dankzij dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in de tegenovergestelde richting van de vooras, waardoor een virtuele verkleining van de wielbasis ontstaat die zich vertaalt in een grotere wendbaarheid en ongeëvenaarde prestaties in de bochten. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador SVJ is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie van het voertuig, is het systeem speciaal ontworpen om samen te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd in elk type toestand en waardoor ALA de efficiency en de downforce kan maximaliseren, met behoud van een constante luchtstroom tussen de bodemplaat en het wegdek.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador SVJ Roadster is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Dit zorgt voor een sportievere en spannendere ervaring achter het stuur, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of het rijgemak. De vierwielaandrijving werkt nauw samen met de andere actieve systemen van de auto en zorgt voor uitstekende prestaties en een superieur rijplezier, zelfs in situaties met weinig grip. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, in real time, afhankelijk van de rijomstandigheden, de grip en de gekozen rijmodus. Bovendien kan Aventador SVJ rekenen op een nieuwe generatie Pirelli PZero Corsa-banden, ontworpen om de innovatieve systemen van de auto ten volle te benutten dankzij de verbeterde grip en de uitstekende consistentie, wat zorgt voor een superieure rijdynamiek.

4 RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S Roadster de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT, CORSA en EGO) Met deze laatste optie kan iedere instelling worden gepersonaliseerd. Door het ontkoppelen van de longitudinale, laterale en verticale dynamiek maakt de EGO-modus het mogelijk om de topprestaties van het voertuig te allen tijde en in alle omstandigheden te verkrijgen.

MOTOR

De ontembare V12 motor van Aventador SVJ Roadster onderscheidt zich door zijn uitzonderlijk design en de geavanceerde technische materialen. Met het verbluffende vermogen van 770 pk bij 8.500 tpm en een acceleratievermogen van 0-100 km/u in 2,98 seconden zorgt de Aventador SVJ Roadster voor een nooit eerder ervaren sensatie.

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snel reagerende robotbak waar je adrenaline van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de kenmerken die de Aventador SVJ Roadster, die volledig in de fabriek van Lamborghini in Sant'Agata Bolognese wordt geproduceerd, zijn fenomenale rijprecisie geven. De monocoque van de Aventador SVJ Roadster zorgt voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en biedt tegelijkertijd een ongekende stijfheid.

Meer
Driving Dynamics
ALA

ALA

Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0, het gepatenteerde ALA-systeem van Lamborghini is voor de Aventador SVJ Roadster doorontwikkeld naar versie ALA 2.0 en biedt onder meer nieuwe geoptimaliseerde luchtinlaat- en luchtkanaalontwerpen. Een nieuwe kalibratie van het systeem houdt rekening met de verbeterde zijdelingse versnellingen van het voertuig. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt het luchtgeleiddingssysteem ALA voor een actieve variatie van de aerodynamische belasting voor meer downforce of een lagere weerstand. Elektronisch gestuurde motoren openen of sluiten actieve kleppen in de frontsplitter en op de motorkap die de luchtstroom voor en achter geleiden.

VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

De nieuwe Aventador SVJ Roadster biedt een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die voor onnavolgbare dynamische prestaties zorgt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dankzij dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in de tegenovergestelde richting van de vooras, waardoor een virtuele verkleining van de wielbasis ontstaat die zich vertaalt in een grotere wendbaarheid en ongeëvenaarde prestaties in de bochten. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador SVJ is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie van het voertuig, is het systeem speciaal ontworpen om samen te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd in elk type toestand en waardoor ALA de efficiency en de downforce kan maximaliseren, met behoud van een constante luchtstroom tussen de bodemplaat en het wegdek.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador SVJ Roadster is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Dit zorgt voor een sportievere en spannendere ervaring achter het stuur, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of het rijgemak. De vierwielaandrijving werkt nauw samen met de andere actieve systemen van de auto en zorgt voor uitstekende prestaties en een superieur rijplezier, zelfs in situaties met weinig grip. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, in real time, afhankelijk van de rijomstandigheden, de grip en de gekozen rijmodus. Bovendien kan Aventador SVJ rekenen op een nieuwe generatie Pirelli PZero Corsa-banden, ontworpen om de innovatieve systemen van de auto ten volle te benutten dankzij de verbeterde grip en de uitstekende consistentie, wat zorgt voor een superieure rijdynamiek.

4 RIJMODI

4 RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S Roadster de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT, CORSA en EGO) Met deze laatste optie kan iedere instelling worden gepersonaliseerd. Door het ontkoppelen van de longitudinale, laterale en verticale dynamiek maakt de EGO-modus het mogelijk om de topprestaties van het voertuig te allen tijde en in alle omstandigheden te verkrijgen.

MOTOR

MOTOR

De ontembare V12 motor van Aventador SVJ Roadster onderscheidt zich door zijn uitzonderlijk design en de geavanceerde technische materialen. Met het verbluffende vermogen van 770 pk bij 8.500 tpm en een acceleratievermogen van 0-100 km/u in 2,98 seconden zorgt de Aventador SVJ Roadster voor een nooit eerder ervaren sensatie.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snel reagerende robotbak waar je adrenaline van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.

MONOCOQUE

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de kenmerken die de Aventador SVJ Roadster, die volledig in de fabriek van Lamborghini in Sant'Agata Bolognese wordt geproduceerd, zijn fenomenale rijprecisie geven. De monocoque van de Aventador SVJ Roadster zorgt voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en biedt tegelijkertijd een ongekende stijfheid.