Contact Car configurator

Aventador SVJ

Real emotions
shape the future

Vermogen 770 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid >350 km/h
0-100 km/h 2,8 sec.
Vermogen 770 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid >350 km/h
0-100 km/h 2,8 sec.
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Niemand weet wat de toekomst brengt. Het leven is een reis, een avontuur en vooral een uitdaging.

Lamborghini houdt van uitdagingen en creëerde daarom de nieuwe Aventador SVJ waarin geavanceerde technologie compromisloos is gecombineerd met een opmerkelijke vormgeving.

We verliezen gevoel nog wel eens uit het oog omdat we worden gedreven door technologie. Lamborghini creëert een toekomst waar volop ruimte wordt gemaakt voor emoties. Achter het stuur zal immers altijd een mens zitten.

Aventador SVJ. Gevoel vormt de toekomst.

Exterieur

Ultralichte materialen, ontworpen voor maximale prestaties, zorgen voor een adembenemend design en maken de nieuwe Aventador SVJ uniek en weergaloos.

Verbeterde aërodynamische profielen, een volledig herontworpen front, grotere skirts, de omegavormige achtervleugel en lichtere, hogere uitlaten in het carbonfiber chassis voorzien van slim verdeelde luchtinlaten, die groter en anders van vorm zijn dan bij de vorige modellen. Gewichtswinst en prestaties, daar gaat het voortdurend om.

Met zijn unieke kleur en afwerking benadrukt de SVJ 63 special edition het overvloedig gebruikte carbonfiber in het design. Deze limited edition werd geproduceerd in een oplage van slechts 63 stuks, een verwijzing naar 1963, het jaar waarin Lamborghini werd opgericht. Bekijk de foto's van de Aventador SVJ 63 in de fotogalerij.

Exterieur

Ultralichte materialen, ontworpen voor maximale prestaties, zorgen voor een adembenemend design en maken de nieuwe Aventador SVJ uniek en weergaloos.

Verbeterde aërodynamische profielen, een volledig herontworpen front, grotere skirts, de omegavormige achtervleugel en lichtere, hogere uitlaten in het carbonfiber chassis voorzien van slim verdeelde luchtinlaten, die groter en anders van vorm zijn dan bij de vorige modellen. Gewichtswinst en prestaties, daar gaat het voortdurend om.

Met zijn unieke kleur en afwerking benadrukt de SVJ 63 special edition het overvloedig gebruikte carbonfiber in het design. Deze limited edition werd geproduceerd in een oplage van slechts 63 stuks, een verwijzing naar 1963, het jaar waarin Lamborghini werd opgericht. Bekijk de foto's van de Aventador SVJ 63 in de fotogalerij.

Interieur

De technische look van het carbonfiber komt terug in de monocoque cockpit en in de portieren, stoelen, centrale tunnel en de console en past perfect in het op de luchtvaart geïnspireerde ontwerp, terwijl gebruik van lederen en Alcantara®-bekleding het luxueuze interieur een gewaagd exclusief tintje geven.

Tot slot geven smaakvolle kruissteekdetails en de opvallende aanwezigheid van de SVJ-binnenplaat een werkelijk uniek karakter aan dit nieuwe technische en esthetische juweel.

Interieur

De technische look van het carbonfiber komt terug in de monocoque cockpit en in de portieren, stoelen, centrale tunnel en de console en past perfect in het op de luchtvaart geïnspireerde ontwerp, terwijl gebruik van lederen en Alcantara®-bekleding het luxueuze interieur een gewaagd exclusief tintje geven.

Tot slot geven smaakvolle kruissteekdetails en de opvallende aanwezigheid van de SVJ-binnenplaat een werkelijk uniek karakter aan dit nieuwe technische en esthetische juweel.

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 770 pk van de natuurlijk aangezogen V12 die bedwongen wil worden. Met snelheden die de 350 km/u overschrijden betreedt u ongekend gebied in deze supercar.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De geweldige V12 is onnavolgbaar qua ontwerp. Topkwaliteit en exclusieve materialen zijn gecombineerd tot een ultra-lichtgewicht, maar bijzonder sterk object.
 

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Luister naar de 770 pk van de natuurlijk aangezogen V12 die bedwongen wil worden. Met snelheden die de 350 km/u overschrijden betreedt u ongekend gebied in deze supercar.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De geweldige V12 is onnavolgbaar qua ontwerp. Topkwaliteit en exclusieve materialen zijn gecombineerd tot een ultra-lichtgewicht, maar bijzonder sterk object.
 

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
6498 cc
Max. vermogen
770 pk @ 8.500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,8 sec.
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V12, 60°, MPI
Cilinderinhoud
6498 cc
Boring x slag
Circa 33,5 x 76,4 mm
Compressieverhouding
11.8 : 0.2
Max. vermogen
770 pk @ 8.500 tpm
Max. koppel
720 Nm bij 5.000-5.250 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
PK/Gewichtsverhouding
1,98 kg/pk
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
4WD met Haldex generatie IV
Versnellingsbak
7-Traps ISR, schakelkarakteristiek afhankelijk van de rijmodus

Prestaties

Top snelheid
>350 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,8 sec.
Remweg 100-0 km/u
30 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Carbonfiber monocoque met aluminium subframes voor- en achter
Carrosserie
Carbonfiber motorkap, vaste zijluchtinlaten, aluminium motorkap, spatborden en portieren, nieuwe kleppendekstel met vergrote luchtinlaten. Nieuwe lichtgewicht bumpers voor en achter. Nieuwe frontdiffusor en vaste spoiler met ALA-systeem inclusief luchtstroomgeleiding.
Buitenspiegels
Verwarmde, elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels
Aerodynamica
Nieuwe ALA 2.0 Actieve aerodynamica met luchtstroomgeleiding

Wielen

Velgen - voor
9"J X 20" H2 ET 32.2
Velgen - achter
13"JX21" H2 ET 66,7
Banden - voor
Nieuwe Pzero Corsa 255/30 ZR 20 92Y
Banden - achter
Nieuwe Pzero Corsa 355/25 ZR 21 92Y

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Geometrie ophanging
Onafhankelijke aluminium double wishbone ophanging voor en achter.
Besturing
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) met variabele stuuroverbrengingsverhouding
Stuurbekrachtiging
Hydraulische stuurbekrachtiging

Remsysteem

Remmen
Hydraulisch dubbelleiding remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (6-cilinder remklauwen, 4-cilinder remklauwen)
Remmen voor
Hydraulisch dubbelleiding remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (6-cilinder remklauwen, Ø 400 x 38 mm)
Remmen achter
Hydraulisch dubbelleiding remsysteem met vacuüm rembekrachtiger; voor en achter CCB, (4-cilinder remklauwen, Ø 380 x 38 mm)

Veiligheid

Airbags
Tweetraps bestuurdersairbag en adaptieve passagiersairbag voorin; stoelen met zijairbags voor hoofd/borst; knieairbags op bepaalde markten
Passieve veiligheid
Specifieke inklapbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)

Afmetingen

Wielbasis
2.700 mm
Lengte
4.943 mm
Breedte excl. spiegels
2.098 mm
Breedte incl. spiegels
2.273 mm
Hoogte
1.136 mm
Drooggewicht
1.525 kg
Gewicht/kracht ratio
43% - 57%

Verbruik

Gecombineerd
17,9 l/100km
CO2-uitstoot
486 g/km
Emissienorm
Verordening (EU) 715/2007

Driving dynamics

ALA Ontdek meer
VIERWIELBESTURING Ontdek meer
ACTIEVE VIERWIELOPHANGING Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer
4 RIJMODI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer
MONOCOQUE Ontdek meer

Driving dynamics

ALA

Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0, het gepatenteerde ALA-systeem van Lamborghini is voor de Aventador SVJ doorontwikkeld naar versie ALA 2.0 en biedt onder meer nieuwe geoptimaliseerde luchtinlaat- en luchtkanaalontwerpen. Een nieuwe kalibratie van het systeem houdt rekening met de verbeterde zijdelingse versnellingen van het voertuig. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt het luchtgeleiddingssysteem ALA voor een actieve variatie van de aerodynamische belasting voor meer downforce of een lagere weerstand. Elektronisch gestuurde motoren openen of sluiten actieve kleppen in de frontsplitter en op de motorkap die de luchtstroom voor en achter geleiden.

VIERWIELBESTURING

De nieuwe Aventador SVJ biedt een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die voor onnavolgbare dynamische prestaties zorgt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dankzij dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in de tegenovergestelde richting van de vooras, waardoor een virtuele verkleining van de wielbasis ontstaat die zich vertaalt in een grotere wendbaarheid en ongeëvenaarde prestaties in de bochten. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador SVJ is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie van het voertuig, is het systeem speciaal ontworpen om samen te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd in elk type toestand en waardoor ALA de efficiency en de downforce kan maximaliseren, met behoud van een constante luchtstroom tussen de bodemplaat en het wegdek.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador SVJ is speciaal geoptimaliseerd om samen te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name de achterwielbesturing. Door stabiliserende effect kan veel koppel over de achterwielen worden verdeeld. Dit zorgt voor een sportievere en spannendere ervaring achter het stuur, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of het rijgemak. De vierwielaandrijving werkt nauw samen met de andere actieve systemen van de auto en zorgt voor uitstekende prestaties en een superieur rijplezier, zelfs in situaties met weinig grip. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, in real time, afhankelijk van de rijomstandigheden, de grip en de gekozen rijmodus. Bovendien kan Aventador SVJ rekenen op een nieuwe generatie Pirelli PZero Corsa-banden, ontworpen om de innovatieve systemen van de auto ten volle te benutten dankzij de verbeterde grip en de uitstekende consistentie, wat zorgt voor een superieure rijdynamiek.

4 RIJMODI

In welke rijomstandigheden u zich ook bevindt, de nieuwe Aventador SVJ geeft u volledige controle dankzij de dynamische moduskeuzeschakelaar, waarmee u de motor, de transmissie, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole kunt optimaliseren door te kiezen tussen STRADA, SPORT, CORSA en EGO MODE. Met deze laatste optie kan iedere instelling worden gepersonaliseerd. Door het ontkoppelen van de longitudinale, laterale en verticale dynamiek maakt de EGO-modus het mogelijk om de topprestaties van het voertuig te allen tijde en in alle omstandigheden te verkrijgen.

MOTOR

De ontembare V12 motor van Aventador SVJ onderscheidt zich door zijn uitzonderlijk design en de geavanceerde technische materialen. Met het verbluffende vermogen van 770 pk bij 8.500 tpm en een acceleratievermogen van 0-100 km/u in 2,8 seconden zorgt de Aventador SVJ voor een ongekende experience.

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenaline van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee cruciale voordelen voor een supersportwagen: de versnellingsbak is ontzettend licht en nog kleiner dan een handgeschakelde versnellingsbak.

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de kenmerken die de Aventador SVJ, die volledig in de fabriek van Lamborghini in Sant'Agata Bolognese wordt geproduceerd, zijn fenomenale rijprecisie geven. De monocoque van de Aventador SVJ zorgt voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en biedt tegelijkertijd een ongekende stijfheid.

Meer
Driving Dynamics
ALA

ALA

Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0, het gepatenteerde ALA-systeem van Lamborghini is voor de Aventador SVJ doorontwikkeld naar versie ALA 2.0 en biedt onder meer nieuwe geoptimaliseerde luchtinlaat- en luchtkanaalontwerpen. Een nieuwe kalibratie van het systeem houdt rekening met de verbeterde zijdelingse versnellingen van het voertuig. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt het luchtgeleiddingssysteem ALA voor een actieve variatie van de aerodynamische belasting voor meer downforce of een lagere weerstand. Elektronisch gestuurde motoren openen of sluiten actieve kleppen in de frontsplitter en op de motorkap die de luchtstroom voor en achter geleiden.

VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

De nieuwe Aventador SVJ biedt een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die voor onnavolgbare dynamische prestaties zorgt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Dankzij dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in de tegenovergestelde richting van de vooras, waardoor een virtuele verkleining van de wielbasis ontstaat die zich vertaalt in een grotere wendbaarheid en ongeëvenaarde prestaties in de bochten. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador SVJ is voorzien van magneto-reologische schokdempers voor en achter met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie van het voertuig, is het systeem speciaal ontworpen om samen te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd in elk type toestand en waardoor ALA de efficiency en de downforce kan maximaliseren, met behoud van een constante luchtstroom tussen de bodemplaat en het wegdek.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador SVJ is speciaal geoptimaliseerd om samen te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name de achterwielbesturing. Door stabiliserende effect kan veel koppel over de achterwielen worden verdeeld. Dit zorgt voor een sportievere en spannendere ervaring achter het stuur, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of het rijgemak. De vierwielaandrijving werkt nauw samen met de andere actieve systemen van de auto en zorgt voor uitstekende prestaties en een superieur rijplezier, zelfs in situaties met weinig grip. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, in real time, afhankelijk van de rijomstandigheden, de grip en de gekozen rijmodus. Bovendien kan Aventador SVJ rekenen op een nieuwe generatie Pirelli PZero Corsa-banden, ontworpen om de innovatieve systemen van de auto ten volle te benutten dankzij de verbeterde grip en de uitstekende consistentie, wat zorgt voor een superieure rijdynamiek.

4 RIJMODI

4 RIJMODI

In welke rijomstandigheden u zich ook bevindt, de nieuwe Aventador SVJ geeft u volledige controle dankzij de dynamische moduskeuzeschakelaar, waarmee u de motor, de transmissie, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole kunt optimaliseren door te kiezen tussen STRADA, SPORT, CORSA en EGO MODE. Met deze laatste optie kan iedere instelling worden gepersonaliseerd. Door het ontkoppelen van de longitudinale, laterale en verticale dynamiek maakt de EGO-modus het mogelijk om de topprestaties van het voertuig te allen tijde en in alle omstandigheden te verkrijgen.

MOTOR

MOTOR

De ontembare V12 motor van Aventador SVJ onderscheidt zich door zijn uitzonderlijk design en de geavanceerde technische materialen. Met het verbluffende vermogen van 770 pk bij 8.500 tpm en een acceleratievermogen van 0-100 km/u in 2,8 seconden zorgt de Aventador SVJ voor een ongekende experience.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenaline van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee cruciale voordelen voor een supersportwagen: de versnellingsbak is ontzettend licht en nog kleiner dan een handgeschakelde versnellingsbak.

MONOCOQUE

MONOCOQUE

Het gebruik van carbonfiber en afgeleiden daarvan is een van de kenmerken die de Aventador SVJ, die volledig in de fabriek van Lamborghini in Sant'Agata Bolognese wordt geproduceerd, zijn fenomenale rijprecisie geven. De monocoque van de Aventador SVJ zorgt voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en biedt tegelijkertijd een ongekende stijfheid.