Contact Car configurator

Aventador S Roadster

DE OPEN TOP ICOON

Vermogen 740 pk @ 8.400 tpm
Max. snelheid 350 km/h
0-100 km/h 3,0 sec
Vermogen 740 pk @ 8.400 tpm
Max. snelheid 350 km/h
0-100 km/h 3,0 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Deze icoon, erfgenaam van de historische S-modellen van de Miura, Islero, Countach en Urraco, wordt overtroffen met een nieuwe, spannende versie: de Aventador S Roadster.

De nieuwe V12-motor met maar liefst 740 pk en het exclusieve Lamborghini-design, ongeëvenaard in deze open top-versie, worden in de Aventador S Roadster gecombineerd met de meest geavanceerde technologieën uit het gamma, waaronder het nieuwe LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva), dat zorgt voor een onvergelijkbare rijervaring. Alles is in het werk gesteld om het adrenalinepeil van de liefhebber een boost te geven!

Exterieur

De combinatie van krachtige, scherpe lijnen ten behoeve van een optimale aerodynamische balans is het belangrijkste kenmerk van een Aventador. De Aventador S Roadster versterkt deze mix van dynamiek, verfijning en agressiviteit verder met nog scherpere lijnen, geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. De achterkant lijkt op die van een space shuttle lijkt terwijl de voorkant de kracht en de elegantie van een haai in actie verbeeldt.

En dan is er natuurlijk de verwijderbare top van de Roadster die symbool staat voor sportiviteit, elegantie en grenzeloos genieten.

Het ontwerp van een Lamborghini is echter nooit een doel op zich. Ieder oppervlak van de Aventador S Roadster is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties.

Exterieur

De combinatie van krachtige, scherpe lijnen ten behoeve van een optimale aerodynamische balans is het belangrijkste kenmerk van een Aventador. De Aventador S Roadster versterkt deze mix van dynamiek, verfijning en agressiviteit verder met nog scherpere lijnen, geïnspireerd op de natuur en de luchtvaart. De achterkant lijkt op die van een space shuttle lijkt terwijl de voorkant de kracht en de elegantie van een haai in actie verbeeldt.

En dan is er natuurlijk de verwijderbare top van de Roadster die symbool staat voor sportiviteit, elegantie en grenzeloos genieten.

Het ontwerp van een Lamborghini is echter nooit een doel op zich. Ieder oppervlak van de Aventador S Roadster is ontworpen met het oog op meer vermogen en betere prestaties.

Interieur

Net als in de Coupé is het interieur van de Aventador S Roadster gericht op het perfect combineren van het sportieve karakter, de meest geavanceerde technologieën en premium design.

De gebruikte materialen zijn van de hoogste kwaliteit en de mogelijkheden zijn legio, zoals bijvoorbeeld de nieuwe S-configuratie. Een bijzonder fraaie optie is het innovatieve materiaal Carbon Skin® voor details in het interieur.

Deze veelzijdigheid, de mix van kwaliteit, design en exclusiviteit, werd de inspiratiebron voor een reeks originele kleuren en afwerkingen die exclusief zijn voor de Roadster. Sportief, eigentijds, glamoureus en luxueus: ontdek alle nieuwe configuraties die het Ad Personam-team heeft ontwikkeld om elk subtiel detail van de Aventador S Roadster te benadrukken en zijn unieke persoonlijkheid verder te versterken.

Interieur

Net als in de Coupé is het interieur van de Aventador S Roadster gericht op het perfect combineren van het sportieve karakter, de meest geavanceerde technologieën en premium design.

De gebruikte materialen zijn van de hoogste kwaliteit en de mogelijkheden zijn legio, zoals bijvoorbeeld de nieuwe S-configuratie. Een bijzonder fraaie optie is het innovatieve materiaal Carbon Skin® voor details in het interieur.

Deze veelzijdigheid, de mix van kwaliteit, design en exclusiviteit, werd de inspiratiebron voor een reeks originele kleuren en afwerkingen die exclusief zijn voor de Roadster. Sportief, eigentijds, glamoureus en luxueus: ontdek alle nieuwe configuraties die het Ad Personam-team heeft ontwikkeld om elk subtiel detail van de Aventador S Roadster te benadrukken en zijn unieke persoonlijkheid verder te versterken.

FEEL THE ENGINE

Laat u meevoeren met de 740 pk van de natuurlijk aangezogen V12 motor en voel uw adrenalinepeil stijgen.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De verwijderbare top van de Roadster staat symbool staat voor sportiviteit, elegantie en grenzeloos genieten.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO

FEEL THE ENGINE

Laat u meevoeren met de 740 pk van de natuurlijk aangezogen V12 motor en voel uw adrenalinepeil stijgen.

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De verwijderbare top van de Roadster staat symbool staat voor sportiviteit, elegantie en grenzeloos genieten.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
6.498 cm³
Max. vermogen
740 pk @ 8.400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
3,0 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V12, 60°, MPI (Multi Point Injection)
Cilinderinhoud
6.498 cm³
Boring x slag
95 mm x 76,4 mm
Compressieverhouding
11,8:1
Max. vermogen
740 pk @ 8.400 tpm
Max. koppel
690 Nm @ 5.500 tpm
Emissienorm
Euro 6.2
PK/Gewichtsverhouding
2,2 kg/pk
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. IV) met mechanisch werkend zelfblokkerend differentieel achter
Versnellingsbak
7-traps ISR (Independent Shifting Rods)

Prestaties

Top snelheid
350 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
3,0 sec
Acceleratie 0-200 km/u
9,0 sec
Remweg 100-0 km/u
31 m

Carrosserie en chassis

Chassis
Carbonfiber monocoque
Carrosserie
Motorkap, achterste luchtinlaten en spoiler in carbonfiber; andere panelen in aluminium en kunststof
Dak
Niet beschikbaar
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Elektronisch bediende 3-traps achterspoiler; volledig beklede onderkant

Wielen

Velgen - voor
20'' DIONE velgen van gesmede aluminiumlegering; 9J x 20 ET32.2
Velgen - achter
21'' DIONE velgen van gesmede aluminiumlegering; 13J x 21 ET32.2
Banden - voor
255/30 ZR20
Banden - achter
355/25 ZR21

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)
Ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Geometrie ophanging
Onafhankelijke double wishbone ophanging
Besturing
Hydraulische stuurbekrachtiging
Stuurbekrachtiging
LDS (Lamborghini Dynamic Steering) met variabele stuuroverbrengingsverhouding en RWS (Rear Wheel Steering - achterwielbesturing)

Remsysteem

Remmen
Carbon keramische remmen met vaste monobloc remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter)
Remmen voor
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 400 mm en een dikte van 38 mm
Remmen achter
Carbon keramische geventileerde en kruisgeboorde remschijven met een diameter van 380 mm en een dikte van 38 mm

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags.
Passieve veiligheid
Specifieke inklapbare delen voor en achter; zijbeschermingssysteem
Actieve veiligheid
Electronic Stability Control (met ABS en TCS)

Afmetingen

Wielbasis
2.700 mm
Lengte
4.797 mm
Breedte excl. spiegels
2.030 mm
Breedte incl. spiegels
2.265 mm
Hoogte
1.136 mm
Drooggewicht
1.625 kg
Gewicht distributie
43 / 57

Verbruik

Gecombineerd
18,8 l/100km
CO2-uitstoot
499 g/km
Emissienorm
Verordening (EU) 715/2007

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING Ontdek meer
ACTIEVE VIERWIELOPHANGING Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer
4 RIJMODI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING

Voor het eerst in zijn segment biedt de nieuwe Aventador S Roadster een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die dynamische prestaties van topniveau biedt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Met dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in tegengestelde richting van de vooras, wat leidt tot een virtuele verkleining van de wielbasis, wat een grotere lichtvoetigheid en ongeëvenaard bochtgedrag betekent. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador S Roadster is voorzien van magneto-reologische voor- en achterschokdempers met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie, is het systeem speciaal ontworpen om te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd onder alle omstandigheden.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador S Roadster is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Het rijdt sportiever en leuker zonder afbreuk te doen aan veiligheid of rijcomfort. De vierwielaandrijving garandeert uitstekende prestaties bij weinig grip, en net als alle andere actieve systemen van de auto reageert het conform door de bestuurder geselecteerde rijmodus. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, afhankelijk van de gekozen rijmodus en de rijomstandigheden. Bovendien kan de Aventador S Roadster rekenen op een nieuwe generatie Pirelli P Zero banden. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de Aventador S Roadster en zijn ontworpen om de innovatieve actieve systemen van de auto verder te versterken om een uitstekende rijdynamiek te garanderen.

4 RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S Roadster de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT en CORSA) Maar het is de toevoeging van de vierde modus die de Aventador S Roadster werkelijk uniek maakt in zijn soort: de EGO-modus. Met deze nieuwe optie kan elke individuele instelling worden aangepast, waardoor de meest persoonlijke rijervaring ooit ontstaat.

MOTOR

De in het midden geplaatste 6,5 l V12-motor met 740 pk bij 8.400 tpm levert een opmerkelijk acceleratievermogen in de hoge toerentallen en een ongelooflijk snelle respons. De geweldige acceleratie - in 3,0 seconden van 0 tot 100 km/u - is slechts een van de kenmerken van de Aventador S Roadster ... hij is een echte referentie in het segment van de supercars.

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenalinepeil van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.

Meer
Driving Dynamics
VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

Voor het eerst in zijn segment biedt de nieuwe Aventador S Roadster een unieke combinatie van het actieve voorwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering) en achterwielbesturing (Lamborghini Rear-wheel Steering), die dynamische prestaties van topniveau biedt. LDS past zich aan de snelheid en de gekozen rijmodus aan door af te wisselen tussen een directe en een indirectere stuuroverbrenging, terwijl LRS de achteras bedient door middel van twee elektromechanische actuatoren. Met dit systeem stuurt de achteras bij lage snelheden in tegengestelde richting van de vooras, wat leidt tot een virtuele verkleining van de wielbasis, wat een grotere lichtvoetigheid en ongeëvenaard bochtgedrag betekent. Bij hoge snelheid draaien de twee assen parallel, waardoor de wielbasis virtueel wordt vergroot en er een volledige controle over de auto en een uitstekende stabiliteit wordt gegarandeerd.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

De nieuwe Aventador S Roadster is voorzien van magneto-reologische voor- en achterschokdempers met pushrod vering, die het gedrag van de schokdempers voortdurend aanpast aan de conditie van het wegdek en de gekozen rijmodus. Naast het compenseren van rolneiging en andere ongewenste bewegingen van de carrosserie, is het systeem speciaal ontworpen om te werken met de achterwielbesturing, waardoor een perfecte respons wordt gegarandeerd onder alle omstandigheden.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving van de nieuwe Aventador S Roadster is geoptimaliseerd om specifiek te werken met alle nieuwe actieve systemen, met name achterwielbesturing. Het stabiliserende effect maakt het mogelijk om veel koppel over de achterwielen te verdelen. Het rijdt sportiever en leuker zonder afbreuk te doen aan veiligheid of rijcomfort. De vierwielaandrijving garandeert uitstekende prestaties bij weinig grip, en net als alle andere actieve systemen van de auto reageert het conform door de bestuurder geselecteerde rijmodus. De koppelverdeling tussen de voor- en achteras varieert dynamisch, afhankelijk van de gekozen rijmodus en de rijomstandigheden. Bovendien kan de Aventador S Roadster rekenen op een nieuwe generatie Pirelli P Zero banden. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de Aventador S Roadster en zijn ontworpen om de innovatieve actieve systemen van de auto verder te versterken om een uitstekende rijdynamiek te garanderen.

4 RIJMODI

4 RIJMODI

Onder alle rijomstandigheden houdt u in de nieuwe Aventador S Roadster de volledige controle over de auto voor een optimale werking van de motor, de versnellingsbak, de aandrijving, de besturing, de vering en de stabiliteitscontrole via de geselecteerde modus (STRADA, SPORT en CORSA) Maar het is de toevoeging van de vierde modus die de Aventador S Roadster werkelijk uniek maakt in zijn soort: de EGO-modus. Met deze nieuwe optie kan elke individuele instelling worden aangepast, waardoor de meest persoonlijke rijervaring ooit ontstaat.

MOTOR

MOTOR

De in het midden geplaatste 6,5 l V12-motor met 740 pk bij 8.400 tpm levert een opmerkelijk acceleratievermogen in de hoge toerentallen en een ongelooflijk snelle respons. De geweldige acceleratie - in 3,0 seconden van 0 tot 100 km/u - is slechts een van de kenmerken van de Aventador S Roadster ... hij is een echte referentie in het segment van de supercars.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

De ISR-transmissie (Independent Shifting Rods) zorgt voor razendsnel en spannend schakelen. Het doel van het ontwerp was eenvoudig: het creëren van een ongelooflijk snelle robotbak waar je adrenalinepeil van stijgt. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een snelle auto: aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compacter dan een handgeschakelde versnellingsbak.