Contact Car configurator

Aventador LP 780-4 Ultimae

HET VERGT TIJD OM
TIJDLOOS TE WORDEN

Vermogen 780 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid 355 km/h
0-100 km/h 2,8 sec
Vermogen 780 pk @ 8.500 tpm
Max. snelheid 355 km/h
0-100 km/h 2,8 sec
Lamborghini Huracán EVO

Overzicht

Een icoon kan niet opnieuw worden uitgevonden, maar wel worden uitgedaagd. Alleen de Aventador kon zichzelf overtreffen. In navolging van Miura, Islero, Countach en Urraco plukt Lamborghini's meest iconische model nu de vruchten van de historische S-modellen en evolueert naar de nieuwe Aventador S. Het exclusieve Lamborghini-design en de nieuwe V12-motor met maar liefst 740 pk worden nu aangevuld met de meest geavanceerde technologie van het gamma, de nieuwe LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva/Lamborghini Active Vehicle Dynamics). Deze combinatie resulteert in een ongeëvenaarde rijervaring voor wie elke dag opnieuw een uitdaging zoekt.

Exterieur

In de geest van de eerste Aventador – met zijn in lengterichting achterin geplaatste motor en het uitgebreide gebruik van koolstofvezel – is de Ultimae vormgegeven met een design dat zich kenmerkt door pure en essentiële lijnen.
De kleurstelling, die speciaal werd ontwikkeld door Lamborghini Centro Stile, laat het hoogtepunt van de Aventador-modelreeks schitteren met een harmonieus evenwicht van vormen, geaccentueerd door een gebruik van licht en schaduw tussen de zwarte en gespoten delen.
Het nieuwe model, dat zich kenmerkt door een hoogwaardig design en een sportief karakter, is een stijlicoon dat niet bang is voor de tand des tijds.

Exterieur

In de geest van de eerste Aventador – met zijn in lengterichting achterin geplaatste motor en het uitgebreide gebruik van koolstofvezel – is de Ultimae vormgegeven met een design dat zich kenmerkt door pure en essentiële lijnen.
De kleurstelling, die speciaal werd ontwikkeld door Lamborghini Centro Stile, laat het hoogtepunt van de Aventador-modelreeks schitteren met een harmonieus evenwicht van vormen, geaccentueerd door een gebruik van licht en schaduw tussen de zwarte en gespoten delen.
Het nieuwe model, dat zich kenmerkt door een hoogwaardig design en een sportief karakter, is een stijlicoon dat niet bang is voor de tand des tijds.

Interieur

Exclusiviteit en verfijning onderscheiden het interieur van dit nieuwste meesterwerk uit de Aventador-reeks. Voor de afwerking zijn hoogwaardige en toch praktische materialen gebruikt, zoals koolstofvezel, terwijl de Alcantara®-bekleding, waarin een Y-motief is gelaserd om het kleurrijke binnenwerk te laten doorschemeren, het luxueuze passagierscompartiment een karakteristieke uitstraling geeft.
Deze geraffineerd vormgegeven sierdelen worden aangevuld met een koolstofvezel plaatje waarop het aantal exemplaren van deze gelimiteerde serie staat vermeld.
Een aantal nieuwe Ad Personam-combinaties laat de Aventador LP 780-4 Ultimae nog beter tot zijn recht komen.

Interieur

Exclusiviteit en verfijning onderscheiden het interieur van dit nieuwste meesterwerk uit de Aventador-reeks. Voor de afwerking zijn hoogwaardige en toch praktische materialen gebruikt, zoals koolstofvezel, terwijl de Alcantara®-bekleding, waarin een Y-motief is gelaserd om het kleurrijke binnenwerk te laten doorschemeren, het luxueuze passagierscompartiment een karakteristieke uitstraling geeft.
Deze geraffineerd vormgegeven sierdelen worden aangevuld met een koolstofvezel plaatje waarop het aantal exemplaren van deze gelimiteerde serie staat vermeld.
Een aantal nieuwe Ad Personam-combinaties laat de Aventador LP 780-4 Ultimae nog beter tot zijn recht komen.

VOEL DE MOTOR

Luister naar de iconische 780 pk sterke atmosferische V12-motor, de krachtigste in de geschiedenis van Lamborghini en de meest geavanceerde motor in zijn soort. Laat u meeslepen door de onmiskenbare mechanische muziek en de krachtige emoties die de krachtbron opwekt.
Gebruik een hoofdtelefoon of oordopjes voor een 8D-geluidservaring

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De Aventador-stijl combineert een puur lijnenspel en een sportieve essentie die op magistrale wijze samensmelten in het nieuwste meesterwerk uit de modelreeks. Hier komen esthetische perfectie en ongeëvenaarde prestaties tot leven zonder compromissen.

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini
Centro Stile Design

Lamborghini Huracán EVO

VOEL DE MOTOR

Luister naar de iconische 780 pk sterke atmosferische V12-motor, de krachtigste in de geschiedenis van Lamborghini en de meest geavanceerde motor in zijn soort. Laat u meeslepen door de onmiskenbare mechanische muziek en de krachtige emoties die de krachtbron opwekt.
Gebruik een hoofdtelefoon of oordopjes voor een 8D-geluidservaring

LAMBORGHINI CENTRO STILE

De Aventador-stijl combineert een puur lijnenspel en een sportieve essentie die op magistrale wijze samensmelten in het nieuwste meesterwerk uit de modelreeks. Hier komen esthetische perfectie en ongeëvenaarde prestaties tot leven zonder compromissen.

Lamborghini Aventador S

Technische specificaties

Cilinderinhoud
6.498 cm³
Max. vermogen
780 pk @ 8.500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u
2,8 sec
Meer technische specificaties 3D Meer
Technische specificaties

Motor

Type
V12, 60°, MPI (Multipunt injectie)
Cilinderinhoud
6.498 cm³
Boring x slag
95 mm x 76,4 mm
Compressieverhouding
11,8:0,2
Max. vermogen
780 pk @ 8.500 tpm
Max. koppel
720 Nm @ 6.750 tpm
Emissienorm
Euro 6.3
Emissie controle systeem
Katalysatoren met lambdasondes
Koeling systeem
Crossflow water- en oliekoeling met vaste luchtinlaten
Motor management systeem
Lamborghini Iniezione Elettronica (LIE) met ionenstroom-analyse
PK/Gewichtsverhouding
2,13 kg/pk
Smering
Dry-sump

Transmissie

Type
Elektronisch gestuurde vierwielaandrijving (Haldex gen. IV) met mechanisch werkend sperdifferentieel achter
Versnellingsbak
7-traps ISR (Independent Shifting Rods)
Koppeling
Droge dubbele plaatkoppeling, Ø 235 mm

Prestaties

Top snelheid
355 km/h
Acceleratie 0-100 km/u
2,8 sec
Acceleratie 0-200 km/u
8,7 sec

Carrosserie en chassis

Chassis
Koolstofvezel monocoque met subframes in aluminium voor en achter
Carrosserie
Motorkap, achterste luchtinlaten en spoiler in carbonfiber; andere panelen in aluminium en kunststof
Buitenspiegels
Elektrisch bediend, verwarmd en inklapbaar
Aerodynamica
Elektronisch bediende 3-traps achterspoiler; volledig beklede onderkant

Wielen

Velgen - voor
P Zero Corsa 255/30 ZR 20 92Y; Zero 255/30 ZR 20 92Y als optie verkrijgbaar
Velgen - achter
P Zero Corsa 355/25 ZR 21 92Y; P Zero 355/25 ZR 21 92Y als optie verkrijgbaar
Banden - voor
9”J X 20”
Banden - achter
13”J X 21”

Besturing en ophanging

Besturingssystemen
ESC, met ABS en TCS, met verschillende karakteristieken op basis van de gekozen rijmodus
Ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Geometrie ophanging
Pushrod magneto-reologische actieve vering voor en achter met horizontaal geplaatste schokdempers en veren
Besturing
Hydraulische stuurbekrachtiging

Remsysteem

Remmen
Koolstof-keramische remmen met vaste monobloc remzadels in aluminium met 6 zuigers (voor) en 4 zuigers (achter)

Veiligheid

Airbags
Bestuurders-, passagiers- en zijairbags. Knie-airbags alleen voor bepaalde markten

Afmetingen

Wielbasis
2.700 mm
Lengte
4.868 mm
Breedte excl. spiegels
2.098 mm
Breedte incl. spiegels
2.273 mm
Hoogte
1.136 mm
1.720 mm
1.680 mm
Drooggewicht
1.550 kg
Gewicht/kracht ratio
1,98 kg/pk
Gewicht distributie
43% - 57%

Verbruik

Gecombineerd
In afwachting van homologatie
CO2-uitstoot
In afwachting van homologatie

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING Ontdek meer
ACTIEVE VIERWIELOPHANGING Ontdek meer
VIERWIELAANDRIJVING Ontdek meer
RIJMODI Ontdek meer
MOTOR Ontdek meer
MONOCOQUE Ontdek meer
TRANSMISSIE Ontdek meer

Driving dynamics

VIERWIELBESTURING

In de nieuwe Aventador LP 780-4 Ultimae zorgt de uitzonderlijk goede samenwerking tussen het actieve besturingssysteem (Lamborghini Dynamic Steering) en de achterasbesturing (Lamborghini Rear-Wheel Steering) voor dynamische prestaties die de wendbaarheid bij lage snelheid verbeteren en tegelijk de controle en stabiliteit bij hoge snelheid optimaliseren.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

Met zijn magneto-reologische schokdempers voor en achter en zijn pushrod-ophangingssysteem – dat het dynamische gedrag van de auto kan aanpassen aan de wegomstandigheden en de gekozen rijmodus – levert de Aventador LP 780-4 Ultimae buitengewone respons onder alle dynamische omstandigheden. Het systeem gaat niet alleen rolbewegingen en ongewenste bewegingen van de carrosserie tegen, maar werkt ook optimaal samen met het achteras-besturingssysteem.

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving is geoptimaliseerd om specifiek samen te werken met de nieuwe actieve systemen aan boord, met name de achterasbesturing, en staat garant voor een hoog prestatieniveau en rijplezier in situaties met weinig grip. Afhankelijk van de omstandigheden en de gekozen rijmodus wordt de koppelverdeling tussen de voor- en achteras op dynamische wijze aangepast. De Pirelli P Zero-banden van de nieuwste generatie laten de innovatieve actieve systemen van de auto nog beter tot hun recht komen.

RIJMODI

De rijomstandigheden hebben weinig invloed op de prestaties, het rijplezier en het veiligheidsniveau: de nieuwe dynamische modus-schakelaar van de Aventador LP 780-4 Ultimae zorgt voor volledige controle. De motor, de versnellingsbak, de tractiecontrole, de stuurinrichting, de wielophanging en de stabiliteitsregeling kunnen optimaal worden afgesteld door de rijmodus STRADA, SPORT of CORSA te kiezen. Met de EGO-modus kan echter elke instelling worden aangepast voor een geheel persoonlijke rijervaring.

MOTOR

Het hart van de Aventador LP 780-4 Ultimae is de krachtigste atmosferische V12 in de geschiedenis van Lamborghini. Dit resultaat werd bereikt door de toepassing van titanium inlaatkleppen, die het maximumvermogen verhogen tot 780 pk (574 kW) bij 8.500 tpm. Prestaties zonder compromissen komen tot uiting in een adembenemende acceleratie die deze Aventador in slechts 2,8 seconden van 0 naar 100 km/h brengt.

MONOCOQUE

De monocoque van koolstofvezel is een ware highlight van de Aventador-reeks en bij deze uitvoering springt het uitgebreide gebruik van koolstofvezel onmiddellijk in het oog. De monocoque is uit één stuk gemaakt, wat voor een opmerkelijke gewichtsbesparing en een ongekende stijfheid zorgt.

TRANSMISSIE

De ISR-versnellingsbak (Independent Shifting Rods) zorgt in de Aventador LP 780-4 Ultimae voor bliksemsnel schakelen, wat intense sensaties kan opwekken. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een supersportwagen: een aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compactere afmetingen dan een handgeschakelde versnellingsbak.

Meer
Driving Dynamics
VIERWIELBESTURING

VIERWIELBESTURING

In de nieuwe Aventador LP 780-4 Ultimae zorgt de uitzonderlijk goede samenwerking tussen het actieve besturingssysteem (Lamborghini Dynamic Steering) en de achterasbesturing (Lamborghini Rear-Wheel Steering) voor dynamische prestaties die de wendbaarheid bij lage snelheid verbeteren en tegelijk de controle en stabiliteit bij hoge snelheid optimaliseren.

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

ACTIEVE VIERWIELOPHANGING

Met zijn magneto-reologische schokdempers voor en achter en zijn pushrod-ophangingssysteem – dat het dynamische gedrag van de auto kan aanpassen aan de wegomstandigheden en de gekozen rijmodus – levert de Aventador LP 780-4 Ultimae buitengewone respons onder alle dynamische omstandigheden. Het systeem gaat niet alleen rolbewegingen en ongewenste bewegingen van de carrosserie tegen, maar werkt ook optimaal samen met het achteras-besturingssysteem.

VIERWIELAANDRIJVING

VIERWIELAANDRIJVING

De vierwielaandrijving is geoptimaliseerd om specifiek samen te werken met de nieuwe actieve systemen aan boord, met name de achterasbesturing, en staat garant voor een hoog prestatieniveau en rijplezier in situaties met weinig grip. Afhankelijk van de omstandigheden en de gekozen rijmodus wordt de koppelverdeling tussen de voor- en achteras op dynamische wijze aangepast. De Pirelli P Zero-banden van de nieuwste generatie laten de innovatieve actieve systemen van de auto nog beter tot hun recht komen.

RIJMODI

RIJMODI

De rijomstandigheden hebben weinig invloed op de prestaties, het rijplezier en het veiligheidsniveau: de nieuwe dynamische modus-schakelaar van de Aventador LP 780-4 Ultimae zorgt voor volledige controle. De motor, de versnellingsbak, de tractiecontrole, de stuurinrichting, de wielophanging en de stabiliteitsregeling kunnen optimaal worden afgesteld door de rijmodus STRADA, SPORT of CORSA te kiezen. Met de EGO-modus kan echter elke instelling worden aangepast voor een geheel persoonlijke rijervaring.

MOTOR

MOTOR

Het hart van de Aventador LP 780-4 Ultimae is de krachtigste atmosferische V12 in de geschiedenis van Lamborghini. Dit resultaat werd bereikt door de toepassing van titanium inlaatkleppen, die het maximumvermogen verhogen tot 780 pk (574 kW) bij 8.500 tpm. Prestaties zonder compromissen komen tot uiting in een adembenemende acceleratie die deze Aventador in slechts 2,8 seconden van 0 naar 100 km/h brengt.

MONOCOQUE

MONOCOQUE

De monocoque van koolstofvezel is een ware highlight van de Aventador-reeks en bij deze uitvoering springt het uitgebreide gebruik van koolstofvezel onmiddellijk in het oog. De monocoque is uit één stuk gemaakt, wat voor een opmerkelijke gewichtsbesparing en een ongekende stijfheid zorgt.

TRANSMISSIE

TRANSMISSIE

De ISR-versnellingsbak (Independent Shifting Rods) zorgt in de Aventador LP 780-4 Ultimae voor bliksemsnel schakelen, wat intense sensaties kan opwekken. De ISR-versnellingsbak biedt ook twee belangrijke voordelen voor een supersportwagen: een aanzienlijke gewichtsvermindering en nog compactere afmetingen dan een handgeschakelde versnellingsbak.